Student!

Long time no see! Eller hur är det man brukar säga?!
Den senaste månaden har jag sutit vid datorn hur många timmar som helst men inte fått till ett enda inlägg.
Kan inte lova att det blir bättring heller.
Den 16 januari var det ju så dax att sätta sig i skolbänken igen. Det har varit lugnt till en början med mycket praktiska moment, grupparbeten och muntliga redovisningar där man får prata fritt. Sånt är kul!!
En vända i Örebro har vi varit också och det var då det var mkt praktiskt.
Vi bodde på vandrarhem 4 st tjejer i samma rum som ingår i min basgrupp.
Det funkade kanon och vi kom varandra verkligen nära!
Nu är det dock andra bullar och det krävs mer av oss, förstås.
Uppgiften som vi gör nu har tre delar där vi skriver två delar själva och lämnar in.
Den tredje delen ska vi göra två och två och lämna in, för att nästa fredag avsluta med ett semenarium.
Allt det vi läser är intressant men vi har så kort tid på oss och sätta oss in i det på djupet, vilket är synd.
När redovisningen har varit så är det dax att hoppa till nästa uppgift.
Det gör förstås att tiden springer iväg! När vi är klara med denna uppgift ska vi ha VFU (praktik) i tre dagar och göra redovisning på det, innan vi ger oss in på finalen. Rapportskrivning! Huua!
Det blir något och bita i men tack och lov ska vi jobba två och två. Om 5 veckor ska denna kurs vara klar!
Jag har många gånger sagt till Ö att jag ger upp, jag struntar i det här!
Att inte veta om det man gör räcker till får en att få ångest så det bara skriker om det.
Dock måste jag tänka positivt och helt enkelt göra mitt bästa. Räcker det så räcker det!
Det är ju trots allt något som jag vill syssla med i framtiden.
Dock är jag inte mer människa än att jag kan kliva av och rakryggad säga att jag inte fixar det här.
Har jag bara försökt så har jag inget att skämmas för.

Nog om skolan nu. Det har hänt en hel del i mitt privata liv också.
Både glädje och sorg.
Julen var fin som vanligt! Det blir mer och mer småbarn igen. Mysigt! Det är ju deras högtid, julen.
Nu lär det nog dröja ett tag innan någon av oss bidrar till utökningen. Ska bli kul och se vem det blir =)
Några mysiga mellandagar hanns med i Björbo då också Örjan kom.
Nyår firade vi med korvgrillning och senare tre rätters på berget. Trevligt!
Strax efter nyår fick vi sorg då avled Örjans mormor =(
Jättesöt gumma som tyvärr inte har varit sig själv på flera år sen hon fick en propp.
Så otroligt sorgligt att se en människa bara sitta där och vilja så mycket men kan varken agera eller röra sig förstådd.
Jag tror att Margareta har det bra där hon är nu. Vila i frid!
Detta gjorde att begravningen kom i samband med min födelsedag så den blev aldrig riktigt firad =/
Fick dock en dator av alla nära till mitt skolarbete. Tusen tack igen!
Jag blev mest rörd över att Örjan kom på tanken att få alla nära och kära och tillsammans gå ihop till den.
Annars har det mest bestått av sånt som får mig att må bra, promenader, shopping, massa bokläsning, umgås med vänner och hockey. Nu kan jag tycka att mina vänner har fått stå tillbaka pga av plugg och det är tråkigt =/ Jag hoppas att det kan bli bättring på den fronten....

Det känns att vi går en ljus tid till mötes. Underbar dag idag med massa sol!
Dessutom är vi ju en bra bit in i Februari.
Nästa helg vankas det bröllop också =) Lite hemligt egentligen så jag säger inte mer.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0