Människor kommer och går.

Nu var det ett tag sen igen.
Det har inte hänt så mycket sen sist. Det lunkar liksom på och dagarna går.
I lördagas var det dock kalasande för fulla muggar.
På em blev det kaffe och tårta med Hasse, Lena och farmor Ruth.
Örjan inkasserade 500 kr kontant och 500 kr i presentkort som funkar i de flesta butikerna
och på många av matställena här i stan. Fina grejer!
Till kvällen kom Janne förbi. Vi bjöd på pizza och så blev det en morgan med cola :)
Efter andra glaset tyckte Janne att vi skulle gå ut och kolla läget.
Vi var inte sena och hänga på, framförallt inte jag då jag tidigare hade fått veta att Mickan skulle ut i stan.
Jag och Mickan gick låg och mellan ihop. Vi hade en väldigt tajt vänskap då men sen flyttade hon 2000.
Sen dess har vi bara setts ett fåtal gånger genom åren trots att hon bott i dalarna de senaste åren.
Sist vi sågs var nog för 4 år sen. Därför var det riktigt skoj och få träffa henne igen!
Det visade sig att hon var kompis med en bekant till oss. Världen är liten.
Som om inte det räckte. När vi går hem och passerar några busskurer mitt i stan hör jag någon som ropar.
Jag tittar åt det hållet och där sitter Emelie, brorsans fd från Skogsbo.
Verkligen en rolig och lite annorlunda kväll.
Det fick mig igår att fundera på hur mycket människor som man hinner träffa i sitt liv.
De flesta passerar och försvinner ur en ens liv ganska fort medans andra alltid finns kvar.
Vi träffar ju folk både inom jobbet och privat som sätter avtryck i ens liv på ett eller annat sätt.
Uach nu blev jag nästan lite nostalgisk här :P
Nu ska jag gå ut på promenad med Ian Haugland (i lurarna spelas rockklassiker )
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0