En bra helg!

Jag önskar att det vore lite längre helger. Ännu en helg har nu passerat alldeles för fort.
Det har dock varit en bra helg!
Det började i fredags med att Gabbs lag vann första matchen, mot Rögle, i ett åttondelsslutspel med tre matcher.
Igår startade jag dagen med en promenad i solen. Såå skönt!!
Det ser ut som att det blir vår i år med, även om den verkar sitta långt inne.
Men den är på väg, sakta men säkert.
Sen målade jag handdukshyllan en andra gång medans jag med ett öga följde Gabbs lag i andra matchen.
Här blev det tyvärr stryck mot Guldsmedshyttan.
Efter att Örjan slutat kl 14 var vi till en nyvaken Emil och gratulerade på födelsedagen :)
Lite tårta fick vi innan vi for vidare till Västerby där vi spenderade resten av eftermiddagen och en bit av kvällen.
Underbara ungar!! Alice är en matglad liten tjej som bjuder oss på världens goaste flin emellanåt.
Storasyster Selma är det svårt och finna ord för :) Vilket yrväder!!
Nu har hon lärt sig säga Carro och det med nästan en skånsk klang :P Såå söt!
Det var nödvändigt och tanka lite positiv energi kände jag.
Fortsättningen av kvällen bestod av melodifestivalen. Jag säger bara suck och lägg ner!!
Erik Saade, är det verkligen bara tjejer mellan 8 och 15 år som röstar??
Hans låt var inte ett dugg bättre än Anna Bergendahls förra året. Med andra ord, ingen final i år heller.
Kom ihåg att jag sa det!!
Idag var vi uppe skapligt då Örjan skulle iväg och spela innebandy i vanlig ordning.
Det blev två matcher idag oxå. I korpen kan man tydligen hoppa kors och tvärs mellan lagen :P
Jag tog helgens andra promenad, dock utan så mycket sol denna gång.
Sedan bänkade jag mej framför datorn och följde sista matchen för Gabbs lag.
De vann med 9-2 mot Jonstorp och säkrade därmed en plats i kvartsfinal spelet :) Härligt!
Kul för pappa som hade möjligheten och följa det på plats.
Nästa helg tänker jag oxå vara på plats. Hoppas att det blir i Leksand. Chansen finns!!
I dag på eftermiddagen städade vi i källaren och slängde massa skräp. SKÖNT!!
Och så ställde vi ner garderobsdörrarna då pappa har gjort nya åt oss.
Vi var sen och veckohandlade men denna gång i Husby där Annika, Örjans gamla kollega, har tagit över handeln.
Jättemysig butik!! Önskar henne all lycka. Sedan slängde vi skräpet och så var det jobbdags för Örjan.
Jag har i min ensamhet målat klar hyllan. Den blev super!!
Som ni ser har det blivit en del uträttat denna helg. Imorgon är det jobbdags igen!
Men först en humorkväll med solsidan och time out :D
Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0