Veckan som gått.

Längesen nu. Ytterligare några dagar har passerat utan att det har hänt så mycket.
Hem till Björbo över trettondagshelgen för att umgås och äta ännu lite mer.
Phuu! Om det nu kunde bli lite varmare så man kan ut och röra på sej.
Kylan ställde till det när jag skulle åka hem till Hedemora då på trettondagen.
Bussen från Björbo gick endast 5 min sen men inget tåg från Borlänge gick.
Efter mycket om och men kom vi iväg från Borlänge 20 min sena med buss.
Tjejen som var "tågvärd" uppträde otrevligt och nochalant.
Blir så arg på sånt där! Som att det skulle vara mitt fel att tåget var inställt.
Nej, SJ ska fan ta och skämmas och fixa så tågen går även när det är så här kallt.
Vi bor faktiskt i Sverige och att vi har -30 under vintern ibland är inte ovanligt.
Ja, nog om det nu. Min bil ville iaf starta på första försöket, tack och lova att den aldrig krånglar
när det är kyla, så jag och Örjan drog på div 1 hockey, Hedemora-Nynäshamn.
Där blev vi inte besvikna. Seger med 5-4 visseligen i förlängning men ändå grymt bra!
Torsdag var jag och träffade Tess på kupolen :D Superkul att umgås med henne en hel em.
Det blev en del kläder till våren! Rosa skor, rosa linne och ett par jeans.
Nästan så jag skulle ta kort och lägga upp här. Så grymt nöjd!!
Fredag städade jag bort julen och satte upp lite ljusare gardiner i köket igen.
Jag hade dock kunnat vänta med att ta bort julen men nu fanns det inte tid annat än då.
Tycker folk är så tidiga med att städa ut julen nu för tiden. Det gör man väl annars till 20:onda Knut?!
Anledningen till att jag städade nu var att helgen bestod av en tripp till Gävle med svärmor och svärfar.
Vi började med ett besök på IKEA. Vi inhandlade en ny spegel till hallen och lite småsaker.
Sen shoppade Örjan loss på rean och förnyade sin garderob lite. BEHÖVLIGT!
Vid 17 var det så nedsläpp, Brynäs-FBK. Det blev skönt nog en FBK seger :) Så jag var nöjd!
Dagen avslutades med en supergod middag på hotellet. Söndag lika med frukost och hemfärd.
På vägen var vi in och hälsade på Örjans mormor oxå vilket uppskattades mycket.
Dock blev hon ledsen när vi skulle åka och sånt skär i hjärtat på mej :(
Hemma redan vid 13-tiden och då bestämde jag mej för att baka bullar.
Med hjälp av köksmaskinen som jag fick av Örjan blev det superbra! Så glad över den :)
Det är väl det som hänt sen sist. Städade igår igen efter ett litet uppehåll så jag är hemma i Björbo nu.
Tog mej ut på en promenad idag men det bet i kinderna :( Önskar mej 10 grader varmare
i födelsedagspresent :) Kan man få det?!
Innan det blir "min" dag ska jag överleva morgondagen oxå :(
Först tandläkaren kl 10, bilbesiktning kl 13.30 i Blge och kurs vid ams i Djurås 14.30.
Hualigen! Önskar så att det vore om 24 timmar nu.
Jag återkommer när allt detta elände är över :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0