Nyår

Japp då var det 2010. Och jag har inte en aning om vad som kommer att hända!
Det enda jag vet är att jag fortfarande är arbetslös men att jag ändå ska ut och resa.
Jag och Örjan har börjat spara till det nu så på något vis ska vi komma iväg någonstans.
Jag vet oxå att jag fortfarande ska se på en massa hockey.
Nu i januari händer det lite saker oxå i form av hockey i Gävle den 9:e med Örjan,
Hasse och Lena, revy den 29:e med dom+mamma, pappa och Gabbe.
Sen fyller jag år den 14:e så klart :) Blir dock inget stort firande har jag bestämt.
Annars är 2010 ett oskrivet blad och det är väl kanske lika bra det.
Allt brukar lösa sig bäst om man bara tar det som det kommer.
2010 firades in på bästa sätt iaf. Jag och Örjan fixade ihop en delikat middag,
oxilfè med potatisgratäng och rödvinssås, som vi bjöd Gabbis och Tobbe på.
Tobbe är kock fick jag veta när vi satte oss till bords. Shit vad nerös jag blev då!
Men han tyckte maten var jättegod! *Pusta ut*...
Sen var det JVM som gällde. 3 mot 1 så Gabbis hade inte mycket att säga till om :P
Sen följde kvällen på med ost, kex, godis, prat, musik och en massa skratt.
Helt plötsligt var det 12-slaget och dags att skåla in det nya året.
Sedan var det dags att skjuta upp "lådan" som Örjan köpt.
Så långt var allt frid och fröjd. Annat skulle det bli en timme senare.
Först kommer Emil inramlande. Full, frusen och fruktansvärt söt :)
Just då tror jag att min modersinstink gav sig till känna.
Sen blev det tyvärr så att det kom tre killar till och dom var inte lika söta som Emil.
Det grisades ner och det var högljutt alldeles för mycket.
Vid 02-tiden var det nötter överallt och en smällare hade tänts på i badkaret.
Då tyckte vi att det var dags att avsluta det hela. Örjan skulle ju jobba idag oxå.
Trots den sista timmen så blev det en lyckad nyårsafton iaf.
Idag är det dock segt. Blev inte alltför mycket dricka igår men jag har dessvärre blivit förkyld.
Emmie som är boven och har smittat mej tror jag bestämt :P
Så idag har det inte gjorts mycket och inte ska det göras det heller.
Jag har iaf diskat, städat ihop och ätit lunch. Så det får räcka :P
Så nu ska jag slå på tv:n och sitta här tills Örjan kommer vid 21 tror jag...
God fortsättning på det nya året önskar jag er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0