Korkade människor

Jag har precis kollat på lyxfällan och återigen tänker jag, VILKA KORKADE MÄNNISKOR det finns.
Har dom inget som kallas spärr? Och tänker dom överhuvudtaget inte längre än för stunden?
Det är motorcyklar, fina bilar, dyrt huslån, massa hushållsapparater som dom aldrig använder.
Var finns glädjen i att handla så mkt? Visst jag handlar oxå men jag vet mina begränsningar och handlar därefter. Jag klarar mej hyggligt på försäkringskassan. Dock inget jag vill leva på men måste jag så går det.
Tillsammans med Örjan får vi alltid pengar över varje månad. Vi lever inte över våra tillgångar utan anpassar efter vad vi tjänar och handlar inte en massa skit. Hur svårt kan det vara?!
I hälften av programmen har dessutom båda fast inkomst men ändå går det inte runt.
Nej, det är bara tragiskt och se. Men samtidigt nyttigt för man lär sig väldigt mkt hur man INTE ska göra.
Jaja nog om det nu. Det som hänt sen sist är att resan är bokad.
Ja vi har SPARAT ända sen i september när vi kom hem från Kreta plus att vi fick lite julklappspengar oxå som vi ska lägga i resan. Vi lyckades hitta en inte alltför dyr till Mallorca och Magaluf den 25 maj.
Så jag hoppas att den där vulkanen inte ska spöka mer då :P
Moster med familj åker ju oxå iväg, den 7 maj, och mamma, pappa och Gabb den 14:e.
Får se om vi klarar oss. Det gjorde däremot inte Adam och Jens som skulle ha åkt till Turkiet i lördags.
Tur att dom fick pengarna tillbaka iaf.
Helgen har jag spenderat här hemma i Björbo. Örjan och Emil skulle spela dator hela helgen.
Fråga mej inte vad dom gör :P Så jag har umgåtts med mamma och pappa.
Mormor var hit och åt tacos med oss i lördags oxå.
Gabbe, han fick hastigt och lustigt bege sej hem från skolan i fredags för att följa med 95:orna till Nyköping.
Där deltog dom i en 94:a cup. De slutade 7:a av 12 lag men det mest anmärkningsvärda är Gabbs insats.
Tvåa i lagets interna poängliga, på en 94:a cup. Fattar inte hur ungen lyckas :P Jag är stolt! Måste jag säga...
Nu dags och diska innan jag ska stöka till igen och fixa mat :P
Ha det fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0