Tillbaka...

.... efter ett uppehåll. Har helt enkelt inte haft någon blogg lust. Tänkte dock lämna ett litet livstecken efter mej nu. Det är den 8 maj idag och min älskade vän Camilla firar sin 22-årsdag där uppe i himlen. Under min promenad som jag precis kommit i från tänkte jag på hur annorlunda livet hade varit om hon fortfarande hade funnits här hos oss. Det är sorgligt att ett liv ska ta slut redan efter 18 år. Som vanligt tänker man på vad man kunde ha gjort och framförallt, varför såg jag inget? Egentligen ska man inte lasta sej själv för jag tror inte att något hade hjälpt. Tyvärr hade jag nog inte kunnat göra något men självklart funderar man ju iaf... I onsdags innan jag åkte hit till Hedemora var jag på graven med vitsippor. Sista våren plockade vi en hel del vitsippor så just vitsippor kommer alltid att vara Camillas blomma på något vis =) Förutom Camillas födelsedag är det idag dags för tre kronor och spela semi-final mot Kanada. Det blev en spännande match igår trots att det såg så säkert ut till en början. Till slut blev det iaf seger med 3-1 och det mycket tack vare Jonas Gustavsson i målet tycker jag. Han var grym!! Idag lär det bli ännu tuffare. Usch får alltid ont i magen varje gång Kanada är motstånd :P Råa och fula är vad dom är! Drar sig inte för något. Kl 20.15 är det match. Innan dess ska jag och Örjan fixa ihop en pizza =) Blir bara han har slutat vid 16.30. Denna vecka har han fått jobba en hel del. Igår jobbade han 11-21 =/ En kollega är sjukskriven denna vecka så det är det som är orsaken. Lika bra man börjar vänja sej för i sommar blir det ännu mer. Kul att han får jobba och tjäna pengar men det hade varit kul om vi hann umgås lite och hitta på något oxå =/ Några dagar är han ledig iaf men några längre utflykter kommer det inte och bli. Hoppas iaf att han får vara ledig midsommarafton så vi får fira det i dammsjön. Den som lever får se.... Nu blir det duschen och sen plugga lite matte. Prov både måndag och tisdag =( Om vi har någon vikarie vill säga. Vår lärare har liksom många andra gått in i väggen =( Så vi får se hur det blir....
Ni får ha en trevlig helg iaf!

Kommentarer
Postat av: emelie

svar: ja, det gör jag!

2009-05-09 @ 18:10:43
URL: http://eepp.blogg.se/
Postat av: emelie

ja, det är bara bra med mig, hur är det själv och med familjen? :) det ska bli riktigt skönt, men det kommer lite i vågor! hur går det med jobb osv då?

2009-05-09 @ 23:52:25
URL: http://eepp.blogg.se/
Postat av: emelie

svar: va bra då :) okej, där ser man.. det ser ut som att jag ska åka till usa ett år och jobba som au pair. får se om jag har guts nog till att skicka in papprena! haha

2009-05-11 @ 15:45:13
URL: http://eepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0