Grattis Brorsan!

När jag vaknade i morse kändes det inte alls bra! Drömt massa konstigt under natten och det fick mej riktigt fundersam. Tänkte ta en promenad men jag orkade inte ta mej ut. Satt vid datorn istället och hoppade i duschen innan det var dax att fixa lunch. Framåt tre tiden for jag sen till Hedemora. Det blev en timmes promenad från stationen till Rätt pris och hämta nyckeln för att sen ta sej en bit tillbaka och slutligt hamna hemma hos Örjan. En skön promenad hade det blivit om jag hade haft gummistövlar och sluppit bära på en kasse på axeln med diverse saker. Skönt med tö och slask ändå... Ner på Hemköp sen för att handla kvällsmat. Det blev budgetvarianten ikväll, dvs nudlar. Men gott och mättande är det :) När jag sen loggar in på bdb och tittar på Emmies bilder ser jag att Adam fått jobb där nere i Skåne :D Allra längst ner i Sverige, Trelleborg. Gissa om man blev glad! Ännu bättre kändes det med tanke på att någon inte trodde att det skulle gå vägen för honom..... hmm... Ringde och grattade honom. Vad gäller jobb har det hänt lite i min omgivning de senaste dagarna.
När jag "pratade" med Frida på facebook (som jag jobbade med på Blomsterlandet) i måndags berättade hon att hon hade fått jobb på Plantagen över sommaren. Hon skulle ju oxå få sluta på B-landet efter sommaren. Vilken känsla för henne att få gå till chefen och säga att hon fått jobb hos konkurenterna. Är så glad för hennes skull!! Att chefen sen fösökte med att hon hade 1 månads uppsägningstid fast det är 2 veckor, ja det förvånar mej inte. Den där människan drar sej inte för något...

Träffade Tess gjorde jag igår oxå. Det var underbart precis som vanligt! Hon gör mej glad och sprider värme som ingen annan kan. Faktiskt är det så. Lite shopping och mkt prat blev det. Tack så mkt för det vännen <3
Nu är det dax att se sista perioden av Mora-Almtuna. Sen hoppas jag Örjan kommer snart. Då blir det pizza :D
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0