Veckan som gått

En vecka sen sist. Nu är jag tillbaka igen. Det har hänt en del sen dess. Framförallt har jag kommit en bit på väg mot barnmorska. Idag var jag på komvux och skrev in mej så nu är det bara a-kassan som ska godkänna, sen kan jag börja läsa matte B. Naturkunskap B får jag läsa i Falun om kommunen vill köpa den kursen av Falun. Då börjar jag den 23 mars. En del ska klaffa men jag tror att det ska ordna sej. Kommer hur som helst att få en jättebra mattelärare!
Jag har en förmåga och korsa min väg med familjemedlemarna i familjen Zetterqvist. Det hela började med att jag började städa på snickeri och städar då "Pappa" Sörens kontor, sen jobbade jag med dottern Karin på Blomsterlandet och slutligen får jag "Mamma" Maj som mattelärare. Lite kul sammanträffande är det.....

Jobbat under veckan har jag oxå gjort. Torsdag och fredag var jag på Centrumblomman. Fredag var helt hysterisk med tanke på alla hjärtan och folk har verkligen ingen framförhållning heller. Bud som ska ut dagen efter var det massor av! På kvällen blev det middag på akropolis med familjen Sporrong. "Pappa" Hasse bjöd eftersom han fyllde år. Jättegott åt vi! Efter det blev det de obligatoriska lösgodiset :P På lördag jobbade Örjan fm så jag började Alla hjärtan med att städa sovrum och vardagsrum riktigt ordentligt. Behövligt?! Svar JA! När han kom hem vid 14 kilade han ner och handlade. Kom tillbaka med en ros och gelehjärtan =) Han fick choklad med whiskeysmak och ett örngott av mej, självklart med ett hjärta på och så stod det jag älskar dej upprepande gånger i hjärtat i mitten.
Vi tog en långpromenad. Hur skönt som helst! Blev en sväng till ishallen där det var match. När vi kom hem blev det kött och potatis med en semla till efterrätt. Kl 20 var det så klart melodifestivalen som stod på schemat =) Jag gillade Heat iaf men sen vet jag inte vad jag tyckte om dom andra. Söndag fortsatte med städning, toa och kök. Jag passade på när Örjan var på match på fm. När han jobbade kväll sen gick jag till ishallen och tittade på kusin Kicke. Äntligen blev det av! Mormor, Ola, Kerstin och Kickes mormor var oxå där. Dessvärre var inte matchen så vidare bra. Antar att många börjar ge upp där =/ Hann hem och torka köksgolvet, äta och läsa lite innan Örjan kom hem vid 21. Då var det återigen dax för Beck. I säng strax där efter. På måndag blev det inte så mkt mer än en pizza innan jag var tvungen och fara hem. Idag var jag som sagt på komvux på fm. Sen städade jag nu på kvällen och för nån timme sen anlände "skåneligan" i form av Adam, Emmie och Daiko =) Fullt hus är det och mer blir det imorgon när Örjan kommer....
Nu ska jag upp och göra dom andra sällskap.
Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Emma

Mmm, eller inte.... =)

2009-02-21 @ 14:44:56
URL: http://thisisemmson.blogg.se/
Postat av: Emma

Tro det eller ej, men jag har faktiskt sett den, en eller två ggr... men det var kanske 4-5 år sen..

2009-02-22 @ 10:12:43
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0