Långtråkigt....

Så här har alla dagar sett ut i sommar i princip. Växlande molnighet med skurar. Då finns det inte mkt att göra efter att man har städat lilla tvåan, lagat mat och diskat. Det är så grymt skönt att jag har haft jobb i sommar! Alla andra i min närhet har oxå jobbat så hade jag blivit utan hade det inte funnits mkt och hitta på. Nu är jag hemma i Björbo. Det verkar som att det är åska i luften och då vill jag inte gå ut. Mor och far jobbar och Gabbe är inte mkt till sällskap om ni ursäktar :P Så just nu är jag ganska rastlös. Ska och städa om ett par timmar iaf. Liite skönt att få göra lite nytta.
Annars så har helgen varit kanon. När jag kom vid 13.30 i lördags drog vi ganska omgående till Dammsjön allihopa. Moster, Jon och mormor dök oxå upp där. Vädret var lite si och så men så skönt det var att bara sitta på bryggan. Hela jag blir så lugn när jag kommer dit. Till slut visade sej solen så jag och Jon hoppade i och badade efter fikat. Helt ok temp i vattnet faktiskt med tanke på att vädret inte varit det bästa. 23 grader visade tempen.
Framåt kvällen väntade grillning och sen kunde vi sitta på altan och spela kort till efter 23 utan en enda mygga. Helt otroligt! Igår var det dags för kalas för 20-åringen Adam. Hela Forslunds släktet och mormor var hit på fika. Kul att träffa alla dom och framförallt de tre minsta, Filip, Jon och Ludvig. Dagen avslutades med en älgsafarie som resulterade i noll älgar. Idag har det som sagt inte hänt mkt. Imorgon blir det ett besök hos ams för att få en lapp påskriven....
Sen är det dags och bege sej "hem" till Hedemora igen. Jobb ons, tors, lör och sön denna vecka.
En vecka då det även är dags att boka en resa till varmare breddgrader =)

Kommentarer
Postat av: emelie

dagen på torsdag ska nog gå, då har jag hela kvällen på mig att packa :) blir det avesta eller hedemora då?

2009-08-10 @ 18:23:20
URL: http://eepp.blogg.se/
Postat av: emelie

12 blir kanon :) okej, men det blir kanon!

2009-08-11 @ 13:36:17
URL: http://eepp.blogg.se/
Postat av: emelie

det blir bra det :) klockan 12?

2009-08-11 @ 20:29:34
URL: http://eepp.blogg.se/
Postat av: Anonym

detsamma gumman :)

2009-08-12 @ 16:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0