Härlig helg

En trevlig helg har passerat. Fredag blev som sagt en dag med massa pyssel och sedan jobb till kvällen. Igår var det oxå jobb som väntade, 7-15. Det började däremot inte så bra. Örjan vaknar kl 06.55 och inser att vi har försovit oss. Jag kastar på mej kläderna, lite mascara och håret i en tofs. 07.06 stämplar jag in, klädd och klar. Så det gick ganska bra trots allt. Dagen som gick sen var som en vanlig lördag. Mycket folk vilket är lika med kassa i stort sett hela dagen. Väl hemma hann jag inte mer än på toa förrän Hasse och Lena kom och vi for till Borlänge. Medan Örjan och Hasse fixade med mobilen så var jag och Lena på Rusta. Jag hittade en elvisp för 149 kr och som sedan visade sej gå riktigt bra. Nu kanske jag lyckas bättre med sockerkakan nästa gång? Ett nödvändigt köp helt klart. Sen åkte vi till ÖB bara dom fixat klart med telefonen. Som jag nämnde i tidigare inlägg hade jag sett att dom hade mitt schampoo och min lotion väldigt billigt så det var väl det jag hade tänkt och köpa. När vi kom ut därifrån hade vi handlat för över 400 kr! Men vi fick mkt för pengarna och bara sånt som vi behöver. Mkt förbrukningsartiklar som hygienartiklar, städgrejor. tvättmedel mmm....

Till kvällen sen blev det grillning med Emil. Jag tvingade grabbarna att sitta ute trots protester om mygg. Men det är väl ändå det som är svensk sommar? Mygg alltså.... Dock hade dom väldigt rätt om att det var myggit så vi gick in bara vi hade ätit. Trist att det ska vara så... Hur som helst så blev det lite mer dricka och så slog jag grabbarna i 500. Lite senare kom Dennis, Sunken och Magnus oxå. Såsmåning om drog vi på kingen även om jag var mega trött. Piggnade till lite när vi kom ut men det räddade inte timmarna på kingen iaf. Så sjukt tråkigt måste jag säga. Hedemoras uteliv är verkligen lika med noll. Verkar som att det bara är 40+ ute här medan ungdomarna troligen åker till Falun/Borlänge ist. Jag gick iaf hem till ca 02.30 medan Ö skulle köpa hamburgare åt sej och strips till mej. Ö kom hem utan strips till mej för dom hade några ätit upp. Jag var måttligt imponerad på både dom och honom. Varför sa han inget? Gick och la oss direkt. Idag låg vi ända till kl 11. Hur skönt som helst! Sen var det dags att rensa undan lite här innan vi började med steken. Jag har idag för första gången gjort en stek och det gick över förväntan. Dock tog den väldigt lång tid på sej att bli klar, nästan 3 timmar. Så jag undrar om vi inte var lite försiktiga med värmen i början. Resultatet blev iaf super med egen brunsås till. Emellan matagningen och ett par timmar till tvättade vi oxå så det har inte blivit så mkt tid till att vara ute och njuta av det fina vädret som vi faktiskt har haft idag. Sol och jag skulle gissa på ett par grader över 20. Hann iaf med och ta en promenad nu på kvällen i någon timme. Passar på när Ö jobbar....

Nu ska jag göra mej en kvällsmacka och sen titta vad som visas på tv.

Ha det fint så hörs vi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0