Debut i Leksandströjan

Helgen har passerat och den har varit jättebra! Skönt var det att jobba i lördags. Även fast det blir sent så är det väldigt skönt att stänga. Så var det även nu fast det var lördag. Väl hemma hade Adam kommit. Han och Örjan hade beställt pizza så jag värmde lite av det som blev över och sen tittade vi på en film. Blev nog närmare ett innan vi kom i säng. Söndag väntade målning för Örjans del. Gissa om han var trött! Snozade femtielva gånger typ =) Vid halv nio tog vi oss upp iaf och en halvtimma senare kom Staffan och hämtade honom. Jag väckte Adam och ca en timme senare var vi på väg till Sala. Tur att Adam var med för annars hade jag inte hittat! Cupen började kl 8 med match mot Täby.
Gabbe gjorde mål efter 37 sekunder i första perioden =) Det ni!
Debuten i Leksandströja kunde väl knappast ha varit bättre. Synd att man inte fick se det bara. Jag och Adam kom dit lagom till matchen 11.30 som blev seger med 4-2 mot Sala. Efter matchen gick vi på någon mässa som var alldeles bredvid. Björbo bad hade bla en utställning så självklart var vi tvungna och kolla in det =)
13.50 var det match igen men här blev det däng mot Arlanda så det skrek om det. Grabbarna hade ärligt talat inte en chans och det blev 11-3 till slut. Sen var det matdags. För pappa är det första bästa som gäller så för oss blev det en halvsunkig pizzeria. Maten gick ner men mkt mer var det inte. Därför blev jag bra putt när vi på vår promenad efter maten, hittar Acropolis. Grekiska resturangen som även finns i Hedemora.  Hur mkt bättre hade inte det varit då??
Vi åkte till ishallen och fikade innan det var dags för dagens sista match. Derby mot Mora. Jag har ALDRIG någonsin hejat på Leksand i ett derby mot Mora så det var konstigt att för första gången göra det nu. Det blev vinst med 5-0 och killarna slutade 2 a i cupen. Jättebra jobbat! Jag, mamma och Adam tog min bil hem.
Vi svängde in hos Örjan på RP och hälsade på honom och handlade lite. Kl 21 var vi hemma efter en lååång dag!
 Idag har det inte hänt mkt. Jag tog en promenad på fm och sen mest bara slappat. Precis värmt lite korvstroganof med pasta till. Skönt att göra det enkelt för sej någon gång =)
Lite efterrätt nu kanske? Sen väntar städningen om ett par timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0