Beck

Japp igår var vi och såg nya beckfilmen. Det var en annorlunda beck film. Inte riktigt det upplägget man är van vid om man säger så. De flesta filmerna tycker jag är upplagda på samma sätt fast handlingarna är olika.
I den här filmen var mer fokus på "bovarna" och man visste ju direkt vilka det var. Mindre fokus då så klart på beck och hans kollegor. Det tyckte jag var mindre bra men annars var filmen bra. Att säga mkt bra vore nog och ta i. 
Falukuriren hade gett filmen tre dalahästar av fem och det är jag beredd att hålla med om.
Middagen innan bion däremot får tveklöst högsta betyg. Det var andra gången jag åt där och fler gånger blir det absolut. Deras tzatziki är helt oslagbar!

Idag har Ö jobbat 10-14 plus någon timme till med inventering. Så jag gissar på att han är hemma om nån halvtimme eller så. Jag har tillbringat någon timme i Avesta. Jag delade ut mitt CV på fyra olika ställen. Ingen som behövde varken ordinarie eller extra just nu, vilket var lite väntat ändå. Det som slog mej var att alla var så trevliga! Två stycken tog till och med i hand. Jag har även märkt det när jag varit där förut och handlat att i alla butiker är personalen så trevliga. Beror det på att det är ett mindre ställe kanske?? Oftast är servicen faktiskt bättre där. På hemvägen svängde jag in på RP och handlade lite snabbt. Trevlig personal där med =) Örjan har tur som har så bra jobbarkompisar. Hem och fixade lite mat, diska och där är vi nu. Läste igår att det hade öppat en ny klädaffär här i stan. Den måste så klart utforskas. Får se om jag får Örjan med mej dit kanske.... Vad gäller morgondagen så väntar jobb på ica 15-22 =) 
Inte världens bästa tid på en lördag men nu lär man ta det man får.  Sen kommer ev Adam hit och sover över. På söndag har ju Gabbe cup i Sala. 
Första matchen är dock så tidigt så jag tänker inte åka dit förrän till andra. Tanken var ju att jag skulle åka hem imorgon och så hade Adam kunna åkt med mej på söndag. Nu kom ju jobbet emellan så vi får se om vi kan få hit honom istället då.....  Nää, dags och söka ett jobb igen. Idag blir det en jobbsökardag!
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0