Vår!

Äntligen börjar vi få lite vårvärme! Har varit några härliga dagar nu. Får verkligen hoppas att det håller i sej över påsken oxå. Såg dock inte ut så i tidningen men man kan ju alltid hoppas på att dom har fel :P Örjan ska jobba hela veckan utom fredag och jag ska jobba torsdag och lördag. Skönt med lite pengar! Kan nog få räkna med att få en dag lite då och då på centrumblomman.... Annars är det som sagt plugg som gäller just nu. Jag gjorde ett bra naturkunskapsprov i fredags så det känns skönt =) Däremot är matten omöjlig =( Idag har jag iaf ringt komvux och sagt att jag ska börja, trots a-kassan. Så imorgon ska jag dit. Skönt och äntligen få komma igång! Hoppas bara att jag kan få byta till den andra boken oxå. Kan inte fatta varför jag från första början valde och satsa så högt som jag gjorde. Då jag vet att matte inte är mitt ämne skulle jag ha tagit den lättare redan från första början. Aja, vi får se om det går att ändra det där....

Helgen som gått har varit ganska lugn. Jag och Örjan åkte till Borlänge i det underbara vädret i lördags. Jag var bara tvungen och hitta en present till pappa, vilket jag oxå gjorde. Jag "kvitterade" även ut ett par solglasögon på H&M. Jag hade en rabattkupong på 50 kr och det var precis vad dom kostade :P Örjan hittade en superfin jacka oxå!
Efter ett par timmar i kupolen ville vi bara ut,ut! Så vi köpte en glass på donken och gick ut och satte oss. Det om något är väl vår. Sen gick vi in till centrum en sväng innan vi for hem till Hedemora igen. Igår blev det ett besök hos svärmor och svärfar. Vi hjälpte till och dra ris och sen blev det en promenad ut i skogen för att hämta påskris. Kl 16 fick dom säga vad dom ville, då skulle jag se på hockey!! Fbk vann en mkt viktig bortaseger och nu har dom chans att avgöra på hemmaplan på onsdag. Vi fick även lite mat i magen innan vi åkte in till "bebyggelsen" igen.
Vi tittade på 4 an filmen och sen blev det sängen för idag var det tidig morgon. Vi var uppe redan kl 7 med tanke på att Örjan började 8.30. Jag tog 9.30 tåget hem. Det har varit en lååång dag hemma... Jag har försökt plugga lite men motivationen finns inte idag, så är det bara! Imorgon ska jag träffa Tess iaf. Det ska bli lika skoj som vanligt =)
Dags och ut en sväng nu innan städningen väntar...
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0