Påsk

En vecka sen sist igen. Hela påsken har snart gått. Morgondagen är kvar iaf och då ska vi umgås med mamma och pappa hemma i Björbo. Bara Örjan har slutat nu ikväll kl 21 ska vi bege oss hem. Under påsken har vi jobbat torsdag och lördag båda två. Fredag var en dag med strålande sol. Efter en promenad och lite lunch åkte vi ut till Sjulsbo där det var besök från Hofors. Morfar Totte och hans fru Britt. Så det blev fika där innan vi åkte hem och gjorde vårt påskbord =) Blev en mini variant men ändå. En lite större variant blev det igår hemma hos farmor "Rutan". Efter en jobbdag var det bara hem och göra sej i ordning för att dra dit. Det blev en trevlig kväll med "Rutan", Hasse, Lena och faster Titti med maken Lennart, som jag för övrigt inte har träffat förut. Vid 23 tiden var vi hemma igen. Efter en stund i soffan kände vi båda att sängen var lockande. Vi hade först tänkt gå på hotellet, men nej vi orkade verkligen inte. Sov som stockar båda två hela natten med fönstret uppe. Underbart! Idag var det tidigt upp för bandymatch i Vikmanshyttan. Dom spelade mot Tias lag så Martina var oxå där. Kul med sällskap! Denna gång var det iaf Tias lag som gick segrande ur striden. 11-7 till dom blev det. Vi åkte hem och gjorde mat och sen var det bara ut som gällde. Från att ha varit vinter helt nyligen kändes det nästan som sommar ute. Underbart!  En glass på en parkbänk med världens underbaraste Örjan. Så mkt mer önskade jag mej inte just då! Att sen få plocka årets första tussilago gjorde inte saken sämre heller.
Örjan började jobba 15.30 så jag gick med honom dit. Väl hemma var det bara att bita i det sura äpplet och börja plugga =/ Men nu är jag före planeringen både i matten och naturkunskap. Så imorgon kan jag unna mej en ledig dag. Tisdag blir det shopping med mamma och på onsdag blir det åter en pluggdag.
Nu ska jag se till att allt är packat och klart och sen börjar det bli dax att bege sej till Rätt Pris.
Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0