En bättre dag

Om onsdag var en dålig dag så har den här dagen varit mkt bättre. Vi blev väckta kl 9 av min telefon och det var då lika bra det. Örjan är ingen morgon människa och han ville verkligen INTE ut och springa. Men jag tvingade honom. Nu ska vi börja med sunda vanor har jag bestämt. Eftersom han är ganska lättövertalad kom vi ut vid 10-tiden =) Det gick tufft i början med tanke på att jag inte har sprungit på evigheter. Men det gick bättre och bättre, dock kände Örjan av benet mot slutet. Han hade sprungit med fotbollsskor på asfalt förut och tydligen är inte det någon bra idè. En liten runda blev det iaf. Hem och i duschen för att sen laga mat. Rödvins marinerad kött och potatis tillagad av min mästerkock =) Efter gympa och lunch var det nu matte som stod på schemat :P Jocke kom över och hjälpte mej med några tal som jag hade kört fast på. Som vanligt blir allt så enkelt när han förklarar och hjälper mej =) Vid 16-tiden var det dax för Örjan att jobba så jag gick med honom till jobbet och tog sen en liten runda. Sen var jag på Hemköp för att handla lite grejor till min sallad som jag nu sitter och mumsar på =) Jaa, jag hade oxå kunnat handla på Rätt Pris när jag lämnade Örjan, på Ica som jag passerade efter vägen elller varför inte  Lidl :P Men Hemköp fick det bli för att det är närmast. Jaa, Lidl var väl och ta i men jag ville bara göra er uppmärksam på skillnaden här i Hedemora och hemma i Björbo. Jag som är van vid mindre tycker att det här är rena lyxen. Att kunna välja på fyra olika ställen och att det dessutom är gångavstånd till alla.... Nu ska jag äta upp det sista av min sallad. Sen blir det lite plockande.
Trevlig kväll, och helg om vi inte hörs på ett tag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

De sprängde i onsdags eftermiddag... så det finns stenar och blir över på gräsmattan här om ni får tråkigt någon dag... =) Jag bjuder på fika!

2009-04-17 @ 21:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0