Jobbarhelgen

Ännu en arbetsdag kan läggas till handlingarna. Det var en lugn och skön dag faktiskt! Direkt när jag kom till jobbet hämtade jag begravningsdekorationen och åkte till kyrkan i Kvarsveden med den. Tack  och lov var det inte så svårt att hitta dit! Jaa, ni känner väl till mitt lokalsinne :P Jag var lite nervös för att allt inte skulle klaffa. Drömde till och med om det i natt, att jag levererade krukväxter istället och att kyrkan låg högt upp på ett berg. För att ta sej upp var man tvungen åka upp för en väg som hade en vinkel på 90 grader.... haha! Helt sjukt hur det kan bli.. Så gick det inte i verkligheten iaf utan allt gick som det skulle. Resten av dagen var jag tvungen att producera trots att lördagar egentligen inte ska vara till för produktion egentligen. Men det gick mkt buketter! Och den enorma mängd av färdiga, köpta buketter som vi har haft har börjat sina nu faktiskt. Så den här dagen kändes trots allt rätt så bra. Hemma vid 18-tiden. I kylskåpet väntade mormors portergryta med potatis och äppelpaj till efterrätt =) Smakade precis lika underbart som vanligt! Fortfarande mätt... Anledningen till att jag åt mormors mat och inte mammas mat som vanligt, berodde på att mamma har varit i Gävle och shoppat idag. Då var mormor så klart tvungen att bjuda pappa och brorsorna på mat. Tsss...
Nu ska jag se vad som visas på tv och sen sova. Imorgon väntar en ny arbetsdag.
Ha en fortsatt bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0