Dystert.....

Idag visar sej hösten från sin sämsta sida. Det blåser, duggregnar och är kallt. Inte ens min vinterjacka höll mej varm i morse. Frös så in i norden! Dagen på jobbet rullade på bra. Måndagar är städdagar på jobbet. Slänga allt gammalt, plocka bort tomma vaser och försöka få in lite fräscha blommor. Det är skönt att göra en ordentlig rensning! Idag gjorde en praktikant sin första dag hos oss. Hon var med oss på snittet och assisterade med saker som att slänga gammalt och lite annat småpyssel. Dom två som var hos oss förra veckan är kvar även denna vecka.
Det kan behövas med tanke på att det är mkt julgrejor som ska upp. Japp, ni hörde rätt. Kommer förmodligen spy julgrejor innan första advent..... På torsdag kväll får vi som vill vara med och prismärka och plocka upp julsaker.
Vet dock inte om jag ska vara med då. Ännu en dag med bil alltså. Får se hur det blir.... Hemkommen för nån timme sen. Satt och försökte hitta var man kunde anmäla sej till a-kassan på nätet. Men tror ni inte att det är stört omöjligt! Dom gör verkligen ALLT för att man även ska gå med i facket och det vill inte jag. Då är det genast lite krångligare. Fasen vad irriterad jag blir!! Jag har skickat ännu ett mejl få se om jag får bättre hjälp den här gången.... Snart väntar städningen oxå. Fast mest känner jag för att dra täcket över huvudet och sova. Sovmorgon imorrn iaf, alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0