Polisen

Ikväll har jag varit till Grangärde och hälsat på Therese och Andreas. Therese messade och frågade om jag kunde hämta upp Djupman på vägen dit, en kompis till dom. Självklart kunde jag det så jag svängde in vid Nyhammars bruk där han bor och gissa vilka som står där och vinkar in mej. Polisen så klart!
I samma ögonblick som jag får syn på dom inser jag att jag har körkortet hemma.
En kvinnlig polis kommer fram och ber att jag ska blåsa. Hon frågar om jag gjort det förut vilket jag inte har.
Det var negativt vilket jag visste att det skulle vara men klart att man blir skraj ändå.
Det visade sej att polisen brukar stå där och ha kontroller. Vilket ställe att hålla till på liksom!
Trevligt var det hos Therese och Andreas iaf. Vi fikade och såg på film och skrattade en hel del.
Hemma för en kvart sen efter att ha kört hem Djupman först. Nu ska jag nog börja tänka på sängen.
Imorgon kl 11 ska jag vara i Rättvik och "göra" marknaden med Stina och Ebbson.
Med andra ord är klockan ställd på åtta.. Det lär bli tufft så nu får det bli god natt från mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0