Pingstafton

Idag är det pingstafton fast det är säkert inte många som tänker på det. Inget speciellt att fira egentligen.
Idag började dagen framför tvn. Englas begravning sändes och jag kände bara att jag måste kolla.
Den var fin och ljus begravning med mkt folk förstås. Det där har berört väldigt många.
Efter det gick jag ut och la mej i solen. Idag lär det ha varit årets varmaste dag med 24 grader.
Helt underbart! Man får passa på och njuta medans det varar. Det gjorde jag genom att ligga ute i säkert tre timmar. Inte för att skryta utan mer att konstatera faktum så har jag väldigt lätt för att bli brun.
Redan efter dagens solande märks en väldigt skillnad kan jag säga. Skönt att inte vara likblek längre..
Med lite bra musik i örona var det underbart att ligga och bara vara.
Lite Winnerbäck, Takida och Daughtry gör en på riktigt bra humör. Och jag som var en balladmänniska.
Men den tiden är förbi nu. Då sitter jag bara och drömmer mej bort och allt blir bara fel. 
Så nu är det lite rockigare toner som gäller. Peace and Love blir nog att passa mej bättre och bättre =)
Lite matlagning har jag hunnit med idag oxå. En dag i veckan här blev jag vansinnigt sugen på lasange.
Så lasange fick det bli idag. Supergott var det! Fast slå mammas, det gjorde jag väl inte riktigt kanske..
Ikväll blir det lugnt vad jag vet. Tänker sätta mej ute en stund till innan körslaget börjar. Känns lite motigt att sätta sej inne framför tvn ikväll när det är så här fint. Men finalen i körslaget vill jag inte missa.
Vet inte vem jag har som favorit riktigt. Cans är ju från dalarna så klart att man håller lite på honom men hur charmig är inte Brolle på en skala då? =) Han kan man bara inte motstå! Aja, återstår att se hur det går.
Sen blir det hockey lite senare, Sverige-Ryssland. Äntligen en match som är något att se.
De andra matcherna har inte varit speciellt intresanta. Fast ska saningen fram så känns inte hockey- VM så intressant överhuvudtaget just nu när det är sol och fint ute. Vi är på väg mot sommar och då känns det lite avslaget med hockey på något vis. Nej, nu blir det en stund ute på altanen...
Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0