En ängels födelsedag

Kaos var det idag på förmiddagen. Igår kväll efter stängning hade det kommit massor med uteblommor och dessutom snitt. Det var dessutom första dagen för en praktikant som inte går eller har någon utbildning vilket naturligtvis innebar att hon behövde handledas i allt.
Jag fick ta hand om snitten, ta kunder och samtidigt hjälpa praktikanten till rätta. Som om det inte vore nog var det mkt kunder och jag skojar inte om jag säger att hälften av dom var riktigt krångliga.
Ett tag var jag nära och pysa därifrån och bara försvinna under jorden. Visseligen brukar jag tycka om när det rör på sej men det där, det var bara för mkt! På eftermiddagen blev det däremot mkt lugnare.
Men så är det ju alltid, alla på en gång och sen blir det jättedött. Så typiskt.
Skönt att komma hem sen. Och till vilket väder sen! Shorts och linne åkte på kan jag säga =) Så härligt!
Jag gick en promenad och plockade lite vitsippor som jag ska på graven med lite senare.
Idag fyller min bästaste vän och ängel uppe i himlen 21 år.
Det gör så ont i mej att du aldrig fick uppleva den dagen. Du hade så många år kvar på jorden, så mkt kvar att uppleva. Jag förstår fortfarande inte varför du valde och lämna oss så tidigt.
Jag minns som igår när vi satt ute hos dej och fikade. Allt kändes så bra då och du var så glad.
Det var sista gången jag såg dej. Jag kunde aldrig tro att du bara tre veckor senare inte skulle finnas här mer.
Men det är så jag kommer och minnas dej så som du var sista gången vi sågs, en glad och omtänksam person som ville alla väl. Jag kan bara hoppas att du har det bra nu. Vi ses snart igen.
Sov gott älskade vän <3

Kommentarer
Postat av: Emma

hehe, kaos är verligen inte kul! ;P

ha en mysig kväll. kram emma

2008-05-08 @ 19:12:16
URL: http://curlysuecannotlie.blogg.se/
Postat av: nadja

jo vi är flera som saknar camilla.. tårarna kan komma även nu ibland.. ändå var det ju ett tag sedan.. kram på dig! // Nadja

2008-05-21 @ 07:51:28
URL: http://pilbonasse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0