Blomsterlandet

I torsdags var jag på intervju för blomsterlandet. Det kändes som att intervjun gick bra men jag kunde aldrig i min vildaste fantasi kunna tro att dom igår skulle ringa och erbjuda mej en tjänst på 50 % :D
Jag är så lycklig att det inte finns ord för det. Det är en dröm som har gått i uppfyllelse.
När jag tänker på att  jag av 400 sökande blev en av dom utvalda är det svårt att inte vara stolt över sej själv.
Att dom ville ha just mej liksom.. Jag hamnade på snittavdelningen dessutom, det som jag tycker är roligast, så jag och en till tjej kommer att jobba där. Längtar redan tills jag får börja men först väntar en lång och härlig sommar som jag bara ska njuta av, med vetskapen om att jag har ett jobb och gå till höst.
Detta var tvungen och firas rejält så vi drog till Lindesnäs fast det var världens sämsta väder.
Vi var hemma hos Therese och Andreas innan, dom, jag och Djupman. Åt lite mat och hade trevligt innan bussen gick till Lindesnäs. Pga av vädret säkert hade vi en hel buss för oss själva. haha.. Kändes lite lyx.
I Lindesnäs var det inte så mkt folk men jag hade jätteskoj iaf! Jag och Therese härjade på dansgolvet men var killarna höll hus vet jag inte. Vi åkte hem vid halv ett kanske med bussen. Eftersom det bara var vi fick vi bestämma när vi skulle hem oxå. Jag sov hos Djupman i natt. Blev inte många timmar kan jag lova.
Mamma kom och hämtade mej vid halv elva och så åkte vi hem mot en snöande Björbo.
Men trots att det snöar och är i mitten på maj så är jag lycklig iaf. När jag fått det där jobbet spelar inget annat någon roll känns det som. Kanske ska passa på och berätta om intervjun som jag var på igår oxå.
Jag var på mcdonalds i Borlänge och det var den oproffsigaste intervjun jag har varit på.
En tjej knappt äldre än jag hade den och hon var en riktigt bitch måste jag få säga.
Det dummaste av allt var att hon sa att dom inte anställer någon som ska på peace and love för dom kan inte bevilja ledigt för det är så mkt att göra då. Det var det dummaste jag har hört i hela mitt liv!
Som tur är kan jag klara mej utan mc donalds nu när jag fått på blomsterlandet och det är jag väldigt glad för.
Efter det där bemötandet kommer jag inte att vara någon stammis på donken precis.
Men ska väl trots att jag fått på blomsterlandet se om jag kan hitta något mer och fylla ut tiden med.
Städjobbet funderar jag på att behålla. Det är inget kul jobb men det ger iaf lite extra pengar.
Vore skönt om jag kunde flytta snart och sköta mej själv. Hatar att leva på mamma och pappa!
Så vi får se hur det ser ut i höst. Känns som att jag får mkt mer möjligheter nu =)
Livet är bra gött ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0