Peace and Love

Peace and Love är över för i år och jag ska försöka sammanfatta helgen på bästa vis. Det hela började i torsdags. Jag kom till Borlänge vid halv fyra och Märta och Tias hämtade mej vid stationen. Vi åkte sen till Märtas syster där vi bodde under helgen. Vi handlade, hämtade mitt festivalband och sen blev det mat på grillen, ca 100 m från där vi bodde. Behöver jag säga att vi inte kunde bo så mkt närmare?! Helt perfekt! Lite dricka blev det förstås innan vi drog ut på stan. Jason Mraz var först på programet. Allsången till Im yours var mäktigt! Hade kunnat betala hela summan bara för att få uppleva det. Sen blev det Sabaton. Fick höra senare att trummisen hade en flickvän från Björbo. Världen är liten.. Till sist avslutades kvällen med Alice in Videoland. Det blev en positiv överraskning för min del. Hur bra som helst! Så mkt mer hände inte denna torsdag. Fick ett roligt samtal från Emelie när vi var på Alice förresten. Tydligen missade vi en del då vi inte var på campingen.. haha! Dyra pengar för att sen bara hänga på en skitig camping och festa. Nej Tack! Fredagen sen började med en tur till kupolen. Självklart lyckades jag handla oxå. En vit tröja som jag faktiskt behövde och linnet jag köpte, det var ju faktiskt på rea och kostade inte mer än 50 kr. Som avslutning där handlade vi tacogrejor. Hemma igen sen började vi göra oss klar efter en liten lunch med frukt. Vid tre var det så dags att börja korka upp =) Tommy kom och med sej hade han gitarren. Han spelade en låt för oss som han precis hade skrivit. Hur duktig som helst! Han är en het kandidat till att få spela på mitt bröllop sen kan jag säga! Sen skulle det skrivas på armarna, tydligen något som hör P&L till. Iaf så fick det stå Rullebör på min arm. Det betyder skottkärra på skånska.. haha! Sen var det dags och ut igen. Vi var och tittade på någon gammal rockgubbe. Kan inte påstå att det var så bra... Takida blev nästa punkt. En av mina favoriter. Så himla bra! Hade gärna sett en stund till av dom. Menmen... Denna kväll blev det oxå ett besök i öltältet. Vid två var vi sen tillbaka i lägenheten. Kl 5 vaknade jag aningen förvirrad av att Tias var vaken och satt på sängen. Efter några förvirrade frågor fick jag sen sällskap på madrassen av Tommy. Somnade om och sov säkert till elva på lördagen. Denna dag fick jag min efterlängtade pizza. Vi gjorde oss i ordning till fyra och åkte ut till en pizzeria i Forssa. Så underbart gott det var! Vi handlade på konsum där innan vi åkte hem och började dricka lite. Denna kväll kom vi ut redan vid sex-tiden för att kolla på Neverstore. De lyckliga kompisarna följde här näst och där träffade vi på Axel än en gång. Inte nyktrare denna gång heller :P Sen blev det en sväng upp till lägenheten och hämta dricka innan vi gick och köpte korv. Där kan man säga att jag flippade ur och kom med massa dåliga skämt. haha! Nå mer än så tänker jag inte säga. Sen blev det en sväng på stan i väntan på Håkan. Jag träffade Emil och Robi från Björbo oxå. För övrigt det enda Björbo folket jag såg under hela helgen. Vid halv ett sen började Håkan Hellström. Shit vilket drag det var! Årets peace and love kunde inte ha slutat bättre. Hemma vid två även denna kväll. Jag somnade på en gång och märkte inte ens när Tommy kom. Vi sov även till 11 denna kväll. Efter frukost och ihop packning var det så dags att lämna lägenheten och tacka för helgen. Jag gjorde en sväng på kupolen innan mitt tåg gick hem 14.30.. Gissa om det var mkt folk! Sen fick jag veta att man hade varnat folk för att åka tåg denna dag. Jag förstår varför... Vid halv fyra kom jag hem efter en kanon helg. Tack Märta, Tias och Tommy för trevligt sällskap <3

Kommentarer
Postat av: Fia

Det låter som att du haft det kul! =)

2008-06-30 @ 17:08:36
URL: http://alltomfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0