Boda och Dammsjön

Helgen börjar gå mot sitt slut. Igår jobbade jag förmiddag i Borlänge. Rätt trögt måste jag säga att det var..

När jag slutade åkte jag till stationen och hämtade upp Emmie =) Vi var in på pressbyrån en sväng innan vi for mot Djurås med Emmie bakom ratten. I Djurås släppte hon av mej för jag skulle vidare till Stina.

Hittar du hem då frågade jag, inga problem sa Emmie. 2 minuter senare ringde hon och frågade om man ska åka mot Leksand/Mora :P Jag ska inte säga ngt för jag hade nog oxå gjort så med mitt dåliga lokalsinne.
Till Boda kom jag iaf efter en lååång och trög bussresa. Hela familjen Angantyr hämtade mej i Rättvik.
Till kvällen kom två grannar över och vi grillade och umgicks. Hans syster med familj kom oxå dit en sväng.
Och lilla Ebba hängde med hela kvällen oxå =) Trollunge! Vid tolv var det dags att krypa ner.
Jag sov i soffan och att det var hett var bara förnamnet. Blev inte så jättemkt sova för självklart var Ebba uppe med tuppen.. haha! Vid halv åtta var det god morgon. Vid tio åkte vi till en strand och la oss där.
Badande blev det dåligt med, bara Stina som var i. Jag och Hans var nog rätt slöa skulle jag tro :P
För Stina däremot finns det inget som är jobbigt och där är det minsann inget klagande på att hon är trött och aldrig får sova. Inte ens värmen bekommer henne fast hon är höggravid.
Jag är grymt imponerad av henne faktiskt. Det är krut i den tjejen!
När jag kom hem på eftermiddagen var vi till dammsjön. Efter en halvtimme eller så gick solen i moln.
Men jag behövde inte vara rastlös speciellt länge, det såg Jon till. Då fanns det ingen möjlighet att vara trött eller så för där gick det i 120. Men vad gjorde det, sötare unge finns inte! Då kan man stå ut med det mesta.
Kom hem från dammsjön för en timme sen kanske. Nu hade jag tänkt titta på en annan del av Köping.
Vi fick dvd:n av Emmie igår :D Tjoohoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0