Änglavakt!

Det hände en liten olycka idag. Adam och Emmie kom ut i lösgruset på en sogsbils väg.
Tack och lov gick det bra med både Adam och Emmie. Bilen behöver så klart in på verkstan men det gör inget så länge dom klarade sej oskadda, det kunde gått mkt värre. Ibland har man tur.
För att byta ämne men fortfarande hålla oss till tur så hade Gabbe tur idag men på ett helt annat sätt.
Mathias Johansson från Färjestad hade varit hemlig gäst på hockeyskolan i Furudal som Gabbe är på nu.
Färjestad råkar ju vara favoritlaget och dessutom hade han turen och vinna en signerad landslagströja med Mathias autograf på. Bland alla 100 som är med på skolan lyckades Gabbe vinna. Som sagt, tur hade han.
För övrigt idag så har jag varit till arbetsförmedlingen. Jag ska vara med där över sommaren oxå.
Då har man endast i uppgift att söka jobb, i mitt fall ngt på deltid, och för det får man bidrag :D
Klart jag hänger på ett tag till. Men till hösten blir det mer aktiviteter och då vet jag inte om jag ska vara med.
När jag kom hem la jag mej ute en stund och jobbade på brännan. Så mkt finare man blir med lite färg.
När mamma kom hem vid tre åkte vi till Djurås och handlade lite plantor :D Skoj, skoj!
Sen hem och äta innan städningen väntade. Börjar gå trögt det där. Får se hur länge jag står ut att fortsätta.
Det är ju skönt iaf att få lite extra slantar. Så jag får väl ha det kvar i höst oxå om det ska gå ihop.
Jag och mamma skulle sen iväg och plocka liljekornvaljer att sätta på graven. Skapligt besviken jag blev när vi såg att dom hade torkat alltihop =( Jag blev snuvad på årets blommor. Hittade några som vi tog med hem.
Det fick bli lite annat på graven istället.. Tråkigt!
Nu blir det lite kvällsfika! PussKram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0