Glad midsommar!

Idag är det då midsommar. Med ostabilt väder precis som vanligt. Ena stunden regnar det och i andra stunden skiner solen. Det är det man får vänja sej vid varje år.
Igår vaknade jag då upp i Grangärde.
Kvällen innan lagade jag mat tills Therese kom hem från jobbet.
Det blev fisk och spenat. Fisken blev väl si så där. Ät bar men absolut inte som den skulle bli....
Sen blev det film. Eller, jag kollade på film och Therese sov genom halva. haha!
Vi kom i säng vid halv ett ugnefär. Igår sov vi ända till halv tolv.
Katterna hade varit väldigt lugna under natten. Kanske därför vi sov så gott då.
Vi gjorde oss i ordning och åkte in till Ludvika där Therese var in och frågade på pris på en tatuering. Sen hann vi inte så mkt mer förrän jag var tvungen och ta bussen till Borlänge.
Jag uträttade några viktiga ärrenden på stan först. Tyvärr var skomakaren på semester =(
En stor missräkning men inte mkt och göra åt.
Som avslutning på stan handlade jag på systemet.
Bärandes på en tung kasse tog jag mej till kupolen. När jag satt på matpalatset och åt ringde mamma och sa att nu var dom i Borlänge. Vi ska bara på systemet först, sen kommer vi. Hade jag vetat det hade jag så klart handlat med dom.
Hade jag sluppit bära på det där... menmen..
En handling på maxi blev det förstås innan vi åkte hem.
Jag duschade och satte på mej morgonrocken innan jag satte mej här för att varva ner lite.
När klockan är strax efter 21 messade Erik och frågade om jag ville vara chaufför.
TrollKrogen i Gräv var målet för kvällen...
Med tanke på att det inte var så långt ställde jag upp men bad att få sminka mej först.
Jaa det var lugnt, Martin kom precis från tennisen fick jag veta.
Det finns faktiskt något som heter planering oxå! Men det existerar inte i männens värld tydligen.
Jag hann vara klar en timme innan dom blev så pass att jag kunde komma.
Strax före 00 började dom bli klara. Vi åkte och hämtade Emma Bergsten oxå innan det bar iväg.
Framme på stället kan man konstatera att det var 30+ och skittråkigt!
Som tur var träffade jag på en tjej från arbetsförmedlingskursen, Tuula, som jag satt och pratade med i säkert en halvtimme. Hade jag inte träffat henne hade jag aldrig stått ut.
Vi bytte nr oxå så vi kanske blir och höras sen.. Skoj!
När vi skulle hem blev det självklart prat om donken men sen fick vi veta att det var stängt. Tack för det!
Lämnade av Martin i Mockfjärd innan vi äntligen kom till Björbo.
Jag fick ta Eriks bil hem eftersom det spöregnade.
Han var hit och hämtade den för någon timme sen. Aningen sliten tror jag! haha....
Själv vaknade jag vid 10-tiden. Jag och mamma var ut och plockade blommor.
Enda midsommartraditonen som hänger kvar tror jag. Lyckades hitta på lite iaf.
Ikväll blir det en sväng till Dammsjön.
Ska ev skjutsa till Leksand oxå men det blir då bara skjuts dit.
Absolut INTE att jag hämtar dom! Nej, nu får det bli trevlig midsommar på er!
Återkommer efter helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0