En måndag kväll

En alldeles vanlig måndag kväll. Jag har städat kontoren så klart, sen hem och äta och kolla på tv.
Eller, fotboll rättare sagt. Men är inte "yber-intresserad" om det inte är Sverige så kollade väl inte på matchen mer än med ett halvt öga eller så. För övrigt idag så har jag och Emmie umgåtts. Adam jobbar ju nu.
Imorse lyckades vi till slut komma ut på promenad fast jag trodde ett tag att jag skulle bli tvungen och gå själv eftersom Emmie inte vaknade förrän vid kvart i elva =) haha.. Men som sagt, ut kom vi.
Blev en sväng upp till Handbacken och tillbaka. När vi kom hem var Adam hemma på lunch efter första förmiddagen på jobbet. Som vanligt var det en massa gnäll om hur otroligt jobbigt det var.. haha! Och gjort illa sej i fingrarna hade han gjort så han hade plåster på.. :P Maken till klen arbetskarl har jag aldrig träffat på!
En sån karl ska INTE jag kan jag ju säga. Helt klart.. När han och pappa hade gått tillbaka på jobbet igen körde jag och Emmie ett träningspass för mage och rygg. Det var jätteskoj och alldeles lagom jobbigt.
Det ska vi köra dom här dagarna som hon är här nu och sen kommer nog jag att fortsätta efter det oxå.
Så skönt att ha något program och gå efter. Det är så mkt lättare att komma igång då. Och jag känner att jag verkligen behöver den där träningen oxå. När jag ska jobba som florist i höst där man står mkt tar det på ryggen och då är det bra om man kan träna den på ngt vis. Det blir kanon med det här programmet =)
Efter att vi hade kört det och duschat åkte vi på nära dej och shoppade loss. Mkt fisk blev det.
Vi var även upp till mormor och hämtade lite potatis. Eftersom det var första gången Emmie var där ville hon så klart gå husesyn och hon blev jätteförtjust i huset =)
Här ska jag bo när jag bli stor var kommentaren efteråt.. haha! Jamen det blir ju perfekt!
Sen var vi och hämtade mamma på dagis. Vi åkte dit till kvart i tre så vi hann in och hälsa på oxå.
Sen var vi hem och åt nudlar. 3 kr/förpackning! Billigare än så kommer man inte undan.
Sen var jag som sagt och städade. Usch, vad jag börjar tröttna på det där nu!
Men det är ju pengar ändå. När det är som värst får jag tänka mej att jag står på kupolen och har precis shoppat loss för pengarna jag precis tjänar just då =) Då brukar det kunna gå lite lättare.

Midsommar snart oxå.. Vad gör man då?? Jaa, jag har ingen aning. Det verkar som att det blir lite av släktträff i Dammsjön då men jag vet inte om jag vill haka på det av någon anledning =/
Kanske åker dit och äter och sen hem och hittar på något. Men vad? Förslag mottages tacksamt.
Fast det kanske är bäst och inte planera ngt heller. Det lär ju säkert inte bli något vidare väder. Som vanligt.
Menmen, vi får väl se vad som händer och fötter. Leksand lockar mej inte iaf.

Nej, det här var nog allt för idag.
PussKram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0