Stockholm och Trosa!

Hemkommen från en liten minisemester. Det har varit skönt och sett något annat för ett tag. Behövdes verkligen! Vi for tidigt i måndags morse. Det blev en fika paus innan vi nådde huvudstaden vid 12 tiden. Sen blev det en eftermiddag med shopping. Jag, mamma, Kerstin och Lina höll ihop eftersom vi vet hur karlarna är när det gäller shopping. haha! Bara dom har fått sitt så är du nöjda och klara att gå hem igen. Jag lyckades hitta ett par jeans som egentligen var lite oplanerat men med den där expediten kunde man inte annat än handla =) Vi hade gått och beklagat oss över att alla expediter är så otroligt otrevliga och tror att dom är för mer i Stockholm. Sen gick vi in på Diesel och träffade på den trevligaste och charmigaste expediten någonsin. Utan att vara för jobbigt och smörig var han tillmötesgående, hjälpsam och väldigt pratsam. Det blev till och med så personligt att han frågade om jag var från dalarna och vad jag jobbade med.. haha! Men som sagt, utan att det kändes påfluget på något vis. Tänk om alla vore så där! Sa jag förresten att han var Göteborgare?! Förrutom jeansen blev det även ett par Björn Borg trosor och en parfym, Paris Hiltons blev det. Vi avslutade shoppingrundan med en sväng på systemet. Sen duschade vi och bytte om och träffades hos Ola och Kerstin. Jag hade köpt en flaska mouserande vi skulle dricka innan vi gick ut och åt. När jag skulle öppna den så lyckades jag självklart spruta ner halva hotellrummet :P haha! Typiskt mej.... Till slut blev det dags att bege sej ut och vi hade inte bättre fantasi än att vi åkte till gamla stan, tog kort i samma korsning och hamnade på samma restuarang som 2006! Men sen är den oxå kanon med jättegod mat oxå. Det blev en kaffe på seven elven och en sväng till Ola och Kerstins rum innan det fick bli god natt. Sov väl lite halv dåligt som alltid på hotell och på morgonen var jag totalt borta... Smälde i oss en rejäl hotellfrukost med allt som hör till. Sen fick det bli en till vända på stan. Jag lyckades hitta en svart, jättefin tröja på rea. Som ni förstår så gick det en hel del pengar men det var det värt. Efter turen på stan var det dags att ta adjö och tacka familjen Enmalm för denna gång. Dom for upp till Härnösand och vi åkte söderut några mil, till Trosa. Underbarare ställe har jag aldrig sett förut. Hur fint som helst! Vi åt varsin pizza när vi kom dit. Måste säga att den var gudomlig! Tror faktiskt inte att jag har ätit en godare pizza nån gång. Mätta och belåtna gick vi en sväng och beundrade den vackra byn, stan eller vad det nu är. Väl värt ett besök iaf. Sen blev det en sväng till Södertälje. Efter en lång stunds letande hittade vi till slut en jättestor affär med massa hockeyutrustning. Pappa gjorde verkligen ALLT för att hitta den. När jag däremot ville ha hjälp med att hitta Yves Rocher butiken, då var han inte lika hjälpsam. Behöver jag säga att pappa är en av världens största hockeynörd!!?? Det är sant, jag lovar! Bara killarna i familjen hade fått sin vilja fram började vi åka hemåt. Vi stannde till och köpte glass i Hallstahammar och sen kom vi hem till Björbo vid 22-tiden. Borta bra men hemma bäst brukar man säga. Tror att det ligger något i det fast vi har haft två jättetrevliga dagar iaf. Vad jag däremot ska göra idag har jag ingen aning om. Kände direkt när jag vaknade i morse att jag inte har lust till någonting. Klockan är över ett och jag har fortfarande morgonrock på mej. Rätt skapligt väder ute så jag kanske borde ta mej ut en stund.
Ha en bra dag alla!


Kommentarer
Postat av: Emma

Kom att tänka på när jag läste om Yves Rocher... syrran säljer oriflame, där jag numer är storkund ist för Yves... jag kanske ska be om en katalog åt dig med varje gång ifall det är något du önskar. Så får du det levererat direkt till dörren utan att leta. =)

2008-07-16 @ 20:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0