Lång dag..

Klockan är runt halv tre men det känns som att det har varit en lång dag iaf.
På förmiddagen har jag varit i Djurås mellan 10-12. Arbetsförmedlingen har startat någon kurs som jag ska vara med på under våren. Jag får lite bidrag iaf men jag vet inte om den kommer att ge så mkt.
Ska ge det en chans iaf så får vi se. Har börjat dyka upp lite andra planer nu men då innebär det troligen flera års pluggande och det vet jag inte om jag orkar just nu. Vet dessutom inte vad som krävs för betyg heller.
Det jag pratar om är barnmorska. Graviditet och allt som hör till har börjat intressera mej allt mer på sistonde.
Så vi får se i framtiden vad det månne bliva av mina planer. Floristyrket har jag nästan börjat ge upp..

Efter Djurås drog jag till Falun. Jag har fortfarande en mjölktand som sitter kvar och under den tanden kommer det ingen ny. Så då har dom tagit kort, gjort avtryck och grejat för att se vad som behöver göras.
Idag fick jag veta att den är i så pass bra skick att den kan hänga med länge till.
När den sen börjar ge med sej och måste ut får jag själv ta ställning till om jag vill ersätta den eller om jag vill ha en glugg. Inte så speciellt svårt beslut när den dagen kommer. Hellre får det kosta lite än att jag ska gå runt med en glugg som värsta hockeyspelaren. Efter det korta besöket på 5 minuter for jag hemåt.
Måste säga att det kändes onödigt och åka ända till Falun för att få reda på det där.
Det kunde väl lika gärna ha tagits över telefon tycker jag.
Aja, jag fick bekanta mej lite mer med Falun iaf för naturligtvis så körde jag fel först.
Jaa, jag vet att jag har dåligt lokalsinne. Är man född i lilla Björbo är det inte så lätt det där med att hitta dit man ska alla gånger. Jag skyller då på det iaf.. :P
Nu ska jag in och få lite mat i magen och så blir det städning lite senare.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0