En annorlunda dag!

Nu ska jag göra ett nytt försök och skriva om dagens händelse. Igår blev jag bara avbruten hela tiden.
Igår var jag och hälsade på Stina och en nybliven 1-åring, lilla Ebba.
Sötare, goare och snällate 1-åring får man leta efter. Var bra nära att jag tog henne med mej hem kan jag säga =)
Dom hämtade mej vid tåget i Rättvik och vi åkte till fricks för att köpa oss varsin semla.
Med i bilen var oxå deras energiska hund, Bruno. När vi hade gjort det var vi på hemköp en snabbis.
När vi är där inne som kommer jag och tänka på att vi har ju hunden ute i bilen med semlorna.
Men vi konstaterade att dom faktiskt stog på golvet framme välförpackade så vi tänkte att det nog inte var någon fara. Vi skämtar och säger att han väl iaf sparar en semla åt oss.. 
Vi betalar och går ut och vad är synen som möter oss?? Joo, Bruno som glatt kalasar på semlorna. Haha!
Vi åker till fricks och köper nya och sedan far vi till en pizzeria och köper med oss pizza hem till lunch.
Det blev några timmar med mkt skratt, bus och även en del "seriöst" prat. Lite paket öppnande blev det oxå.
Den spelande boken som Ebba fick av mej verkade uppskattas =) Jag fick en present av dom oxå, en "vuxen" present kan man säga. Kanske kommer till pass i helgen.. Hur som helst gick timmarna fort och 14.55 var det dags för mej att fara hem med löfte om att snart ses igen.
När jag kommer till Djurås passade jag på och handlade när jag ändå var där. Tog en korg, plockade i det jag skulle ha, gick till kassan, plockade upp, hälsade på kassören, betalade, packade i och gick ut. UTAN att visa leg! haha..
Gissa om jag var lite stolt! På ALLA ställen där det är åldersgräns har jag alltid fått visa leg men inte nu..
Knepigt.. Med andra ord hade jag kunnat handla där i november eller nåt. För nog var det längesen jag förändrades något utseendemässigt.
När jag kom hem var jag och städade. Jag började som vanligt med fabriken.
När jag var klar där gick jag mot kontoren och när jag kom närmare hörde jag något som tjöt.
Med panik i rösten ringde jag pappa och sa att inbrottslarmet hade gått. Han lovade att komma så jag gick till kontoren för att låsa upp åt honom.
Vad möts jag av där!!? Joo, fyra brandmän som kämpar med att få av larmet.. haha..
När pappa kom lyckas dom få tyst på det iaf och jag kunde fortsätta städa.
Vad som förvånade mej var att dom kom så himla snabbt. Halv sex fick dom larmet och 5 minuter senare var dom där. Vilken tur att vi har en brandkår så nära om något skulle hända!
Hoppas verkligen att politikerna aldrig får något dumt för sej och tar bort den härifrån.
Detta var gårdagen det. En lite annorlunda dag kan man nog säga..

Idag ska jag med mamma och mormor och välja ut en gipsfigur som mormor ska måla åt mej.
En liten sen 20-årspresent. Ikväll blire match mot Leksand, Gabbe och dom har match.
Nu blir det en liten promenad!

Här är en bild på Ebbsson =) Fler finns på min bilddagbok!
image1

Kommentarer
Postat av: M

Men dom känner på sig om du har fyllt 20 eller inte..;P

2008-02-06 @ 11:29:04
Postat av: Emma

Vuxenpresent... hmm.... intressant....

2008-02-06 @ 14:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0