Surt!

Såg precis Sannas semifinal. Platt fall på första häcken. Lider så mkt med henne! Försöket såg så bra ut att man var ganska säker på att en final var given. Och så blir det så här! Surt minst sagt.... 
Det är ingen munter dag överhuvudtaget idag. Regn och 15 grader. Sommaren är absolut slut nu. Några högre temperaturer kommer vi inte att få mer i år, det törs jag nästan lova. Bara hoppas på att det blir en solig och fin höst. En regnig och grå höst vore inge vidare. 
Var uppe rätt tidigt idag iaf. Skulle försöka få Adam till arbetsförmedlingen i god tid före tolv. Med tanke på att Adam sover in på eftermiddagarna i princip varje dag var det inte det lättaste och få upp honom. Självklart hade han inte ställt någon klocka själv utan jag fick tjata femtielva gånger på att han skulle gå upp och ändå fick jag höra att jag inte hade väckt honon "nog bra". Tacksam kille, jamen visst! Kvart över elva kom vi iväg men det först efter att vi fått byta bil med mamma. Passagerardörren på audin ville självklart inte gå igen så vi fick ta forden till Djurås. Tyvärr gick det alldeles för fort dit men i tid kom vi iaf. När jag satt där och väntade på att Adam skulle bli klar, ringde mamma. Då hade hon låst passgerardörren för att den inte skulle åka upp. Grejen var den att hon även hade låst dörren till förarsättet. Bingo! Bara hoppas på att vi har en reservnykel, annars får nån på något vis dyrka upp dörren. Vår audi har varit en riktig totjänare och vi har haft mkt glädje av den bilen men nu börjar jag undra om det inte är skroten nästa som gäller. Med tanke på att den inte alltid vill starta känns det inte så tryggt att ha den kvar. Det är vad jag tycker iaf men sen är det ju inte min bil heller.... Kanske dags och köpa en egen snart!? Jaa, som ni märker så har inte denna dag börjat så bra. Utsikterna för att den ska bli bättre ser väl inte så goda ut heller.
Städning väntar om ett par timmar.
Nej, bara bryta ihop och hoppas på en bättre morgondag. Ha bra dag ni iaf, i regnet.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0