Frånvaro

Jag har inte skrivit i denna blogg på jättelänge.
Det är flera olika orsaker till det men nu har jag i alla fall bestämt mig för att börja igen.
Jag är arbetslös och det finns hur mycket tid som helst över.
Detta gör förstås att man går runt och tänker en massa och lite av mina tankar kanske jag kan överföra hit?!

Arbetslös som sagt. September har dock varit en bra månad med en massa händelser.
Först tv-pucken i Karlstad.
Bästa mamma och pappa stod för det mesta i dagarna 5 och vi bjöds på fantastisk hockey.
Gabbe överträffade sig själv och var faktiskt den som tog Dalarna till kvartsfinal.
En stolt storasyster kunde inte hejda gråten när Gabbe gör 2-2 i boxplay och kvartsfinalen är ett faktum.
Helt otroligt! Dalarna överraskar oss gång på gång och står till sist på blålinjen i en tv-puckfinal.
Där vinner de ett silver! Ja, de förlorar INTE ett guld för Västerbotten var i en klass för sig
och vem kunde tro att Dalarna skulle ta sig ända till final?!
En upplevelse som jag alltid kommer att bära med mig.

Helgen därpå kommer nästa överraskning. Jag och Örjan åker till Björbo för att medverka på Mollys dop.
Men det blir bröllop oxå!
Mattias och Emma slår två flugor i en smäll och väljer att ta efternamet Enmalm hela familjen.
En mycket fin stund i kyrkan innan vi åker hem till dem och fikar.

Mindre roligt är det och städa men nu har jag ordentligt gått igenom hela lägenheten från golv till tak, torkat fönster och bytt gardiner. Det är så skönt när det är klart och man kan njuta av sitt verk :)
Träningen har oxå kommit igång och jag kör fyra olika pass i veckan.
Återigen, jag har ju tid och det är så fantastiskt roligt och ger så mycket.
Jag är så glad att även Ö har tagit tag i träningen.
Han har börjat träna med ett innebandylag så ofta som det går med tanke på att han jobbar lite kvällar samt att han igår skrev in sig på må bättre.
Med den avgiften de tar får han baske mig se till och gå dit ofta :P

Till sist har vi kommit en bit i renoveringstänket oxå.
Eller jag rättare sagt har tjatat och nu har vi i alla fall beställt tapeter till vardagsrummet.
Hasse och Lena verkar vilja hjälpa oss och som det verkar ska golv läggas i hela lägenheten samt målas i hallen.
Tyvärr har varken jag eller Örjan någon erfarenhet av detta så det blir nog först i november när Lena blir arbetslös som vi kan dra igång. Hoppas jag!
Vore fint om det blev klart till jul men med familjen Sporrong vet man aldrig....
Nu är det dags att byta om till puschen (styrka med skivstång)
Jag tittar in snart igen!

Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0