Host, host, host....

Jag ser nu att det är en vecka sen vi var till Gävle och Läkerol Arena :)
Jag är så glad att vi kunde åka, även om det fick sitt efterspel under helgen.
Jag var inte alls mig själv. Trött och ingen matlust.
Dålig matlust har jag nu oxå plus att hostan vägrar släppa sitt tag om mig.
Värst är det på kvällarna när jag ska sova. Vatten har varit min räddning och tyvärr oxå ipren.
Jag brukar undvika värktabletter men nu anser jag att jag inte har något val.
Jag måste få sova på natten! På något vis är jag glad att jag är arbetslös nu.
Tänk om jag fortfarande hade jobbat kvar på LD. Det hade ju aldrig funkat och prata i telefon.
Det har jag märkt under veckan som jag har pratat med mamma.
Under ett samtal på kanske 10 min hinner jag få lika många hostattacker.
Under veckan har vi fått lite gjort i alla fall.
Vi har målat klart och flyttat in alla saker igen så nu ser det inte längre ut som ett slagfält här :)
Vi har haft en tvättdag och i går var vi till Borlänge på eftermiddag bara Ö hade åkt skridskor med Dennis.
Vi fick med oss en del hem, bla julgardin till köket, en ljusstake till sovrummet, lite blommor och dessutom
har vi nästan handlat klart åt Ö s familj :) Det som återstår är uttänkt, det ska bara inhandlas.
Idag har vi städat och gjort fint till advent och imorgon blir det nog bak av lussekatter.
Så nu känns det som att jag börjar komma i kappp :)
När jag låg i feber fick jag panik när alla skrev om lussebak, julklappar, pynt, julmusik m.mm...
Fast å andra sidan, börjar inte det här med julen bli lite hysteriskt??
Jag tycker det är så tidigt då butikerna börjar redan i oktober. Man hinner tröttna.
Om de började lite senare skulle jag uppskatta det mer och tycka att det var mysigare.
Nu ska jag diska, sen blir det idol och kanske att jag tar lite stark-glögg få se om det kan döda någon bacill ;)

Trevlig första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0