Renovering.

Renoverade var precis vad vi gjorde förra veckan, jag, Örjan och Lena.
Vardagsrummet fick sig ett lyft och nu känns det som att hela lägenheten är fixad.
Eller ja, hallen ska oxå få ett lyft och även badrummet.
Det sista kan vi dock inte göra något åt själva utan vi lär vänta tills det blir stambyte.
Men som sagt, ett lyft i vardagsrummet gjorde mycket för det är rummet som vi är i mest.
Det är där vi kollar på tv, sitter vid datorn och umgås med vänner och familj.
I måndags började vi lite grann med att åka och kolla på golv och handla lite till tapetseringen.
Vi hittade ett golv som vi bestämde oss och köpa.
Under eftermiddagen flyttade jag och Ö möbler.
Vi tömde alla hyllor och skåp och flyttade in alla möbler till mitten. Vilket kaos :P
Tisdag var det dags för det tråkiga grundarbetet. Slipa och spackla.
I vardagsrummet var det vid detta tillfälle en bård i mitten.
Vi tänkte gå den enkla vägen och bara slipa ner det.
Vi fick ganska snart tänka om och spackla istället.
Bättre att göra det ordentligen än att fuska, när man ändå håller på menar jag.
Onsdag var tapetseringsdag. Vi hade valt en randig tapet i vitt och grått.
Allt gick som en dans. Jag och Örjan limmade och skar till längder och Lena satte upp dem.
Gött att kunna bidra med något fast man är "första gångare" och inte bara titta på.
Vi blev klara på en dag med detta.
På torsdagen jobbade Örjan så jag och Lena la golvet själva.
Även det gick som en dans. Lena tyckte att det gick bäst och jobba med en kvinna ;)
Fredag tog vi en paus då Lena skulle ha trollen, dvs Selma och Alice :)
Jag gick hemma och städade bort det värsta slipdammet.
Örjan gjorde sista dagen på Rätt Pris.
Sorgligt men ändå början på något nytt och bättre tror jag.
I lördags var det dags för finalen. Lite list för att täcka skarven mellan golvet och väggen.
Hasse och Lena fixade medans jag spacklade springor och målade i spikhuvuden.
Örjan var till Ludvika på bandy. När han kom hem åt vi tre rätters och sen i ordning i rummet.
Jösses så bra det blev! Ingen jätteflaschig tapet men precis så vill jag ha det.
Det är roligt och inreda med kuddar, gardiner, filtar och ljus.
Örjan gick sen ut på kvällen. Jag stannade hemma eftersom det bar av till Björbo på söndagen.
Det bakades hos moster med mormor och Mattias med familj närvarande oxå.
Jag är tyvärr ingen bakare och höll mig undan :P Istället packeterade jag brödet.
Det var kul och få träffa alla iaf, framförallt Ludvig och Molly. Sötungar :)
Det händer så mkt när de är små. Framförallt Molly hade blivit så stor sen sist.
Det blev tacos och fika oxå innan vi for hem med allt bröd.
Igår var jag hemmafru och assisterade det arbetande folket.
Jag och mamma bakade pepparkakor oxå. Jag tar en burk med mej sen när jag åker.
Gött och kunna få lite pepparkakor utan att behöva göra en hel deg själv.
Det går inte åt så mycket hos oss!
Dagen idag blir i samma spår med ett roligt ishockey derby på tv ikväll, Mora-Leksand :)
Med andra ord, det har varit en händelserik men bra vecka.
Ett minus är att jag hostar än men bara och härda ut.
Snart vet jag inte hur det är och inte hosta :)
Nu blir det duschen!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0