Lovely helg!

En snöig tisdag. Man blir bara så depp. Lördagen bjöd på strålande sol och vad händer på söndag??
Jo, det SNÖAR förstås! På lördagen trängdes alla på bänkarna utanför ishallen och i söndags alla inomhus.
Trots väderskiftningarna så har helgen varit så bra som den bara kan bli.
Mamma kom på fredag eftermiddag medans pappa skjutsade Gabbe till ishallen i Avesta för träning.
Vi gick på stan en sväng och handlade på RP hos Örjan innan pappa kom och åt med oss vid 19.30.
Resten av kvällen tillbringade vi framför tvn innan vi bäddade "omkull" mamma och pappa på golvet :)
På lördag var det så dax för Dalacupen och starta. Vi började dagen med en stor frukost.
Strax efter 10 hade dom första matchen. Resultatet för dalalaget denna dag blev en oavgjord, en förlust och en vinst. Detta mot Västerås, Avesta och Hedemora/Laik, alla 95 lag
En stund i stan hann vi oxå med och på hemvägen en sväng till Sjulsbo för att hämta verktyg.
Pappa och Örjan satte upp en bänkskiva i köket medans jag och mamma gick en sväng.
På kvällen var det tacos och tv som gällde. Härligt att både körslaget och så ska det låta har börjat igen :D
Söndag blev det lite shopping på ÖB och så var det dax för tre matcher igen.
När dagen var slut kunde vi glatt konstatera att Dalalaget tog hem hela alltihopa :D
När slutsignalen gick hade jag en klump i halsen. Så sjukt stolt över att Gabbe får vara med om detta!
Att han är en i det laget och dessutom en av de dominerande.
Kul att moster, Rauno och mormor fick vara med och se det oxå. Nöjda for vi hemåt Björbo efter en toppenhelg.
Eftersom jag städade igår kunde jag lika gärna åka med dom hem i söndags. Det tjänade jag några kronor på iaf.
Städade gjorde jag idag med. Några skåp i mitt rum plus gordhyllan. Så nu har mamma inte så mkt kvar.
Lika bra och städa på när man ändå har snittsen inne :P Storstädade hela lägenheten förra veckan och satte upp lite nya gardiner. De i vardagsrummet som jag brände en hel del på blev kanon som tur var :D
Nu ska jag ladda för match. Tänker följa Leksand-Växjö på tv. Som Gabb följer på plats för övrigt och pappa är där och är korvgubbe :P
GOO VÄXJÖ!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0