Slut på OS

Det är slut på OS. Kommer att kännas konstigt nästa vecka och inte ha något OS att se på.
Grymt impad av skidåkarna som stod för de flesta medaljerna.
Nice att vi fick sluta med en ikväll oxå. Härlig femmil av Johan Olsson!!
En nice hockey final var det oxå. Med 20 sek kvar gör USA 2-2!
Dock kan Canada vinna i förlängningen sen.
Förutom OS denna helg så har vi varit till Sjulsbo och fikat. Idag tog jag tåget till Leksand.
Det var jag inte ensam om! När jag klivit på Sthlm-tåget ( endast 5 min sent) inser jag att det är sportlov!
Än värre var det på tåget från Borlänge till Leksand. Tur att jag var snabb på och snodde åt mej en plats.
Vid kl 14 var det dax för DM-semi mot Mora. En match där Mora var snäppet bättre.
De vann till slut med 1-2, Gabbe Leksands målskytt. Synd att ett par stycken var sjuka.
Dom hade behövts i den här matchen minst sagt...
Något positivt när vi snackar hockey är att Gabbe är med i sluttruppen till Dalalaget :D
Jag är så sjukt stolt storasyster! Hans utveckling denna säsong är inte av denna värld. Helt sjukt!
Så han var verkligen värd den här platsen. Det visade han även i torsdags i Avesta på matchen.

Efter hockeyn idag var vi hem till mormor och fikade jag och mamma och skottade åt henne.
Det svider i hjärtat över hur lite jag träffar mormor numer :(
Just i det fallet är det tråkigt att jag har hamnat så långt bort.... Men får försöka så gott det går!
Tur att hon har så många hemkring iaf så det inte behöver bli så ensamt.....
Nej, nu är det läggdax. Styrketräning och powerwalk är det som gäller imorrn bitti.
Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0