Medaljer

Jag har erfarenhet av att svenskar sällan överträffar sig själv när det väl gäller, i mästerskap.
Därför har jag inte hoppas speciellt på några medaljer under OS nu.
Men jag är glatt överraskad! 6 medaljer, varav tre guld, är bra. Och än kan det bli några till.
De "roligaste" medaljerna kom helt klart igår. Vilka skidåkar-grabbar!
Ett guld och ett brons i samma lopp är inte dåligt. Vi satt och hoppa upp och ner här i soffan :)
Hoppas på att skidskyttarna kan knipa någon oxå, de enda som inte lyckats så bra om du frågar mej.
Eller Tre kronor har väl inte övertygat riktigt heller. "Bara" 4-2 mot Vitryssland utan att imponera.
Ska bli spännande och se hur det går mot Finland imorgon bitti. Vi ställer klockan på 6 då. Får inte missas!
Emil ska oxå komma och kolla med oss. Blir en ordentlig frukost i första pausen tror jag :)
Förutom OS är det inte så mycket annat som händer.
Det vanliga hemmafru-lunket med städning, tvätt, disk och tillverkning av matlådor... :P
Någonstans måste jag lägga min energi. Rutiner gör att vardagen inte blir helt upp och ner.
Idag har vi umgåtts med hela Örjans familj. Först fick vi lunch i Sjulsbo och sen var vi till Västerby.
Semlan var inte sitt riktiga jag idag utan det gnälldes lite. Vet inte vad det var som var fel.
Dock bjöd hon på en del leenden iaf. Rocka på med gå-stolen är ju såå kul :)

Ska fortsätta kolla OS nu och vänta på Örjan som är på innebandyträning.
Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0