Stockholm

Tisdag och ännu en dag har gått. Men det har varit segt idag med. Vet inte riktigt vad man ska hitta på här hemma i Björbo faktiskt :/ Jaja, jag agerar kokerska och sköter maten iaf vilket jag tror uppskattas av mamma. Hur skönt är det inte och slippa det liksom?! Jag lagar så gärna mat här hemma oxå, för här slipper man diska för hand och det är ju just disken som är värst. Imorgon bär det av till det "andra hemmet". Ska packa väskan och på torsdag bär det av till Stockholm med Stina och hennes syster =) Vi ska shoppa lite så klart och på fredag ska dom bli fotade i ett par timmar. Jag avskyr ju sånt där så jag tackade nej till och vara med. Stina fick nämnligen ta med sej max fyra kompisar. Pratade med Stina igår och hon var jättespralig över att få komma iväg. Inte undra på då det är full speed hemma med två små barn. Men jag kan poängtera att Stina är en mamma som aldrig klagar över det. Stina är en mamma som skiljer sej från mängden bland dagens mammor. Det daltas så mkt med dom tycker jag. Det är som att dom har ett handikapp bara för dom har småbarn.
Tänker på min gammelfarmor som uppfostrat och tagit hand om sju barn alldeles själv. På den tiden fanns det varken dagis eller chans till någon avlastning. Men hon fixade det! Och blev nästan 100 år oxå...
Aja, tillbaka till ämnet. Stockholm ska bli riktigt kul iaf :D Blir väl inte alltför mkt tid där då jag åker hem redan fredagkväll. Blir ju så nu när jag ska ha högskoleprov på lördag. En lördag som för övrigt blir hektiskt. Direkt efter provet kommer jag hem till kalas med familjen Sporrong. Vid 17.30 tänker vi slänga ut dom, om dom inte vill med och äta. Jag tänkte bjuda Örjan på Acropolis. Sen blir det party :D

Det var allt för idag. Lär nog inte återkomma förrän på söndag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det blev en annan. Hittade den på blocket också. Hade turen att se den några timmar efter att de lagt ut annonsen! Den fanns i Kvarnsveden, så pappa och M var förbi igår och hämta den när de åkte hem från sina jobb. Super nöjd med den, ska ge er en bild såsmåningom... Lycka till på lördag!

2009-10-21 @ 12:07:47
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0