Lyxfällan

Sitter och kollar på lyxfällan på nätet. Jag kan inte förstå människor som bara handlar och handlar jämt och ständigt utan att se sina begränsningar. Blir man så lycklig av prylar? Jag kan tala för mej själv och visst kan det göra en på gott humör för en stund men i längden så förändrar det inte ditt liv. Eller det gör det ju om man inte kan få stopp på sej själv. Då är man snart nergrävd i skulder. Tyvärr tror jag att det där är lite av en sjukdom och egentligen är det mest synd om dessa människor. Inte för och skryta men efter att ha sett på lyxfällan ett bra tag nu är jag ganska duktig på att "ta hand om" mina pengar. Jag har mina begränsningar och det är så skönt!

Nåja, nog talat om det nu. Fredag idag och jag ska tillbringa kvällen i min ensamhet eftersom Örjan jobbar till 21. Det är en del på tv iaf så jag har något och pyssla med. Ska se reprisen på färjan vid 19. Eftersom jag är hemma i Björbo på måndagkvällar och det oftast har varit hockey så har jag inte haft någon möjlighet och se det. Sen väntar idol kl 20. Ett sånt där program som är ganska kass egentligen men som man av någon anledning ändå måste titta på :P Resten av helgen blir det inte mkt. Bio imorgon kväll iaf. Vi ska se flickan som lekte med elden, uppföljaren till män som hatar kvinnor. Eftersom den filmen var grymt bra har jag stora förväntningar på denna film oxå. Ser framemot det! Efter bion vill jag UT! Men det ser hårt ut att få med sej någon. Vi får se hur det ser ut imorgon. Annars kanske vi går själva. Vore kul med hotellet och Ebba Gold....

Har sökt till våren nu. Bara och hålla tummarna! Vill så gärna göra något vettigt nu.
Falun, Gävle, Västerås och Örebro i den ordningen blev det. Om jag och Örjan blir särbos eller om han flyttar med återstår att se. Om jag nu inte kommer in i Falun då. Hoppas på det!

Ha en trevlig kväll och helg!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo visst serru är det så... kom ihåg att fråga mig om det är något ni behöver. =) Det är en svart skinnsoffa, en 3-sits och en 2-sits. Tänkte ta 1000 kr för den. Jag köpte den begagnad av min kusin, men det är knappt en skråma på den.. har huspererat den hos några bekantas "sommarhus" i Nås, men nu har de sålt det.. så nu har jag ingenstans att förvara den.. så jag lär nog ta och sälja den.

2009-10-02 @ 17:27:47
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0