Tungt....

Jag trodde aldrig att det skulle gå så här men så här blev det. Om 2 veckor är jag arbetslös igen =( Igår fick jag beskedet av Christian och Linda att dom ska omorganisera, in med folk med mer erfarenhet och nån som kan rulla runt på alla fya avdelningar. Frida fick oxå gå, likaså Isabelle eftersom hennes tjänst kommer och försvinna helt och hållet. Det känns tungt nu men jag har varit med om värre så jag ska klara det här oxå. När jag kom hem till Örjan igår knuffade jag in honom i sovrummet och förklarade hur det låg till. Och storgrät förstås. Jocke och Emil som var där fick och köpte mat åt oss men sen stack dom igen. Troligen förstog dom att vi ville vara själva. Jag repade mej efter kvällens gång. Tack gode att jag har Örjan! Han tröstade och fick mej att skratta trots det som hänt. Vi tittade på en film och sen skulle vi sova hade vi tänkt men det blev lite si och så med det. Grannarna hade fest och spelade med rejäl bas. Strax efter ett slutade dom och då somnade vi på stört. Vi fick sova drygt en timme innan Örjans mobil ringde. Det var Perra något rund under fötterna som frågade om han fick sova hos Örjan för Svanberg hade låst ut honom xD haha! Så Örjan fick kila ner och öppa och släppa in honom. Upp vid 8 imorse, inte så farligt trött ändå. Jag for till jobbet en timme senare i ruggit snöväder. Dock inga större problem med att ta sej fram på vägarna. Under dagen gjorde jag tulpanbuketter för glatta livet. Som det sålde! Tulpanfesten har gått jättebra dom här två dagarna även om dagens väder gjorde att många säkert stannande hemma istället för att ge sej ut och shoppa. När jag skulle hem snöade det rejält. Fruktansvärt! Jag var så rädd att jag grät ett tag för på vissa sträckor såg man knappt vägen. Inge vidare....
Väl hemma har jag sutit och letat jobb/funderat på hur jag ska ha det framöver. Som arbetsmarknaden är nu kan det nog bli svårt att hitta jobb. Så jag funderar på om jag ska satsa ordentligt och bli barnmorska? Det är ju en andra dröm som jag har. Frågan är om jag har läshuvud nog att klara av en sån utbildning. Först ska jag iaf söka jobb ett tag, så får vi se om ett par månader hur det ser ut.
Nu ska jag se klart på körslaget! Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: M

Klart att du klarar det!!

2009-01-25 @ 16:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0