Minnen av tant Anna

Ännu en jobbdag har passerat. Gick bra men som vanligt när det är leveransdagar så är det fullt upp. Mina fyra timmar känns inte alls tillräkliga då. Efter jobbet skyndade jag till Ica kvantum och köpte kött. Som tur var hann jag med bussen vid 13 så hemma en timme senare då. In med grejorna i kylen och sen åkte jag till graven. Imorgon skulle tant Anna ha fyllt 100 år. Anna var mormors moster och betydde otroligt mkt för oss när vi var små. Vi var mkt med henne och när vi fyllde år och hade kalas var hon alltid med, likaså med julen. Jag minns en speciell grej som utspelade sej varje gång det var kalas eller något liknande någonstans. Då sa hon alltid: Gå och titta om det inte ligger några kolingar (kola) i fickan. Och det gjorde det förstås. Snällare tant fanns och finns inte i hela världen. Trots att det har gått över tio år sen hon gick bort, ca 89½ år gammal, saknar jag och tänker på henne ofta. Så att Anna skulle få en röd ros av mej var alldeles självklart. En speciell plats i mitt hjärta kommer hon alltid att ha <3

Hemma från graven sen var det dax för matlagning. Mamma och Emmie hjälptes åt med "Emmies" maträtt. Efter ett litet missöde blev det mat till slut :P haha... Eftersom det är måndag idag väntade städningen sen. Av någon anledning hade jag väldigt mkt till energi och städningen gick smidigt. Ännu mer energi hade jag när jag kom hem för då fick jag mamma med mej ut på en promenad. Det finns inget bättre än promenad en kall, stjärnklar höstkväll. Underbart!
Nu börjar det dock kännas som att jag har gjort mitt för idag. Imorgon väntar eftermiddagsjobb vilket är lika med sovmorgon =)
God natt med er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0