Ledig dag

Idag har det varit en ledig dag. Sov länge i vanlig ordning. Sen blev det en dusch och efter det en hårinpackning. Håret börjar kännas torrt och trist nu. Kanske skulle ta och lägga i lite ny färg, börjar nog bli dags för det nu. Sist var i maj nån gång. När mamma slutade åkte vi till mormor en sväng och fikade. Så klart. Sen hem och byta om och städa. Låg på kökssoffan hos mormor och nästan sov efter fikat så med tanke på det gick städningen väldigt bra faktiskt. Trots att jag "storstädade" oxå.. Sen blev det en stund framför tvn och nu har jag hamnat här. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu. Känner jag mej själv rätt är det för tidigt för att sova nu. Medans jag funderar kan jag ge er ett recept på en busenkel maträtt som jag gjorde idag men ack så god. Inga måttsatser behöver man heller, det är bara att slänga i så mkt av varje som man själv tycker :P Här kommer det iaf...

En halv rödlök
En burk tonfisk
Lite matlagningsgrädde
Salt, peppar och curry efter eget tycke och smak.

Fräs löken och släng sen i tonfisken. Låt det putra en stund och häll i grädden. Låt koka några minuter och smaksätt sen med kryddorna. Servera med ris eller pasta.

Snabbt, gott och enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0