Rastlöst

Börjar krypa i benen på mej nu. Förutom hostan är det inge fel alls och att bara gå hemma och göra ingenting, ja det är fruktansvärt drygt! Men för säkerhets skull lär jag hålla mej inne idag oxå så det inte tar om.
Det vill jag verkligen inte! Hoppas på att kunna åka på dagis på fredag så jag får säga hejdå riktigt ordentligt. Kommer och kännas konstigt att inte få vara med dom där ungarna nå mer. Fyra veckor har gått jättefort!
Iofs har dom varit ganska "halva" alla fyra då det har varit påsk och att jag har varit sjuk nu oxå.
Kanske får göra en sväng dit i sommar och hälsa på någon dag innan moster får semester.
Ser ju ändå ut som att jag är ledig i sommar då. Har bara sökt två sommarjobb och ärligt talat tror jag inte att jag har någon som helst chans på nåt av dom. Hur många söker inte till Ica maxi liksom..??
Alla dessa skolungdomar i Borlänge lär väl ligga mycket bättre till än vad jag gör.
Plantagen tror jag inte heller på faktiskt. Men man vet ju inte. Lär få veta det ganska så snart skulle jag tro.
Känns rätt skönt med städjobbet då måste jag säga. Det lär ju bli lite mindre i sommar med tanke på att en hel del har semester men nån krona ska det väl bli ändå.
Har ju dessutom sparat en hel del till sommarens bravader och den dyraste utgiften, peace and love, är redan betalt. Ekonomiskt ska det alltså inte bli några problem.
Sen får jag väl räkna med att det kommer att bli väldigt rastlöst om det inte blir fint väder.
Men det får vi hoppas på att det blir. Vid peace and love behöver det inte vara så hett men annars önskar jag mej sol och minst 25 grader varmt hela sommaren =)

Sitter och lyssnar på Brolle för övrigt. Sen körslaget började har han blivit lite av en ny favorit hos mej.
Skapligt skön röst han har! Att han dessutom är norrläning med världens goaste dialekt gör inte saken sämre =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0