Tillbaka!

Heyy! Här är jag igen :D
Efter en jättebra sommar har det nu blivit höst vilket jag tycker är helt ok.
Jag jobbar fortfarande och dessutom har hockeyn börjat igen :) Det gillar vi!
Förra året bjöd Gabbe och hans lag på förstklassig hockey och jag hoppas på lika denna säsong.
Apprå på jobb så har jag fått förlängt och får mina kollegor på kundservice bestämma skulle dom
förlänga med mej för alltid :) Det är skoj men dessvärre ska det in en arbetsterapeut där.
Och en sån utbildning har inte jag. I fredags hade de intervjuer med tre stycken.
Får se om någon av de nappar. Oavsett vilket så finns chansen att jag får stanna till nyår iaf,
för den nya hinner knappast säga upp sej på nuvarande jobbet och hinna börja på LD förrän typ efter nyår.
Den som lever får se.... För att återgå till sommaren så har den varit greeat trots att jag bara jobbat.
Men vi har utnyttjat helgerna till max vilket har resulterat i att vi har hunnit med följande:
Kofest i Floa, digiloo i Falun, en helg i Ockelbo och Gävle, kalas för Adam, ett dagsbesök på parken zoo och umgänge med nära och kära så klart.
Nu i helgen har faktiskt varit den lugnaste på länge. Igår jobbade Örjan fm. Jag gick en sväng och plockade hemma.
På em tvättade vi och tittade på nice hockey i form av tv-pucken. Till kvällen blev det en film.
Jag skulle kunna sluta där, med att vi såg en film, men jag måste bara berätta om den.
"I taket lyser stjärnorna" heter den. Den handlar om en tjej som har en cancersjuk mamma.
Filmen har verkligen allt. Glädje, sorg, vänskap, kärleken till sin mamma, tonårsförälskelse och framförallt hur hårt det ibland är och vara tonåring.
Man kände igen sej i så mkt och allt det där skulle mkt väl kunnat existera.
Jag grät hejdlöst halva filmen och det har jag aldrig gjort förut.
Se den vet ja! Den berör rakt in i hjärtat.

Ikväll står valet mellan kärlek och politik. Jag väljer kärlek, dvs ensam mamma söker.
Politik blir det nog mer av under veckan och dessutom är jag ganska säker på hur jag ska rösta redan.
Är du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0