2009

Jag blir inspirerad av er som skriver en resumè om året som gått, så jag gör detsamma :)
Det har ju trots allt hänt en hel del under året som gått.

Januari:
Jag tar mitt första banklån för att kunna köpa min första bil.
En ford fucus av kusin Mattias.
Jag fyller 21 och har fest med en hel hög här i Hedemora.
En vecka senare får jag besked om att jag inte får fortsätta på Blomsterlandet :(
Månaden avslutas iaf bra. Jag är till Falun på en färganalys med sminkning.

Februari:
Jag avslutar anställning på Blomsterlandet den 6:e.
Jag börjar jobba extra på Centrumblomman, Blge igen
Samma helg är det jag och grabbarna som gäller.
Melodifestivalen och biljard står på schemat.
Jag blir återigen "kund" hos AMS.
Vi firar alla hjärtan ihop och någon vecka senare får han se revyn för 1:a gången.
Jag och Örjan åker till Gävle/Valbo och shoppar.

Mars:
Adam flyttar ner till Emmie och Malmö den 1:a och får ganska snart jobb på
Finax i Trelleborg.
Mamma fyller 45 år den 7:e
Jag börjar plugga Matte B och Naturkunskap B

April:
Pappa fyller år den 7:e
Jag fortsätter plugga och bråkar med A-kassan samtidigt.
Jag firar påsk med Ö s föräldrar, Faster+make och farmor.

Maj:
Gabbe fyller tonåring den 18:e. Var tar tiden vägen?????
Mamma unnar sig en välförtjänt resa till Rhodos i slutet av månaden.
Eurovision avgörs och en supertöntig norsk kille vinner.
Jag och Örjan hjälper pappa och riva ett härbre vid "bächea" (el hur d stavas)
Jag avlutar min matte kurs.

Juni:
Den 1:a är en händelserik dag. Bara nån halvtimme in på dagen kommer en
Ludvig till världen och jag får ännu ett kusinbarn.
Senare under dagen har jag betygssamtal i Naturkunskap och blir då klar med det.
Jag blir kallad till ICA i Hedemora på intervju och får sommarjobb där.
Ingen student att gå på detta år men student är det ju ändå så en hel del jobb runt då blir det.
Vi firar midsommar i Dammsjön. Örjan får träffa kusinerna med fam för första gången.
Strax efter det börjar jag jobba på ICA.
Sista helgen är vi vid Örjans stuga i Born. Underbar helg! Värmebölja!
Det sista som händer i månaden är att en liten Selma Sporrong tittar ut,
även hon bråkar en del innan hon till slut kommer.

Juli:
Värmeböljan som var i slutet av juni tar ganska snart slut.
Ett besök i Boda hos Stina med fam.
Vi shoppar i Västerås med mamma, pappa & Gabbe.
Jag tvingar med Örjan på Tomas Ledin i Gropen, Leksand
Månaden består mest av jobb. Nån fest och en del sol och bad.

Augusti:
Adam fyller 20 år en fin augustidag. Det blir kalas för hela släkten.
Jag träffade Therese och även Emelie för första gången på väldigt länge.
Vi bokar resa till Kreta.
Jag avslutar min tid på ICA.
Fika och minigolf i Husby med mamma, pappa, Gabb och mormor.
Jag fixar internetbank. Bättre sent än aldrig.
Som ett tecken på att hösten närmar sej så avslutas månaden med hockey.
Gabbe spelar en cup i Sala och gör debut med Leksand U 14.
Detta genom att göra mål efter 37 sekunder i första matchen.

September:
Vi åker till Kreta den 8:e. En underbar vecka med sol, bad, mat och
avkoppling blir det. Hemma tidigt den 16:e.
Emil hämtar oss på Arlanda.
En del hockey för Gabbs del som jag gärna kollade på.
Vi köper en ny soffa och ett nytt soffbord. Rummet blev som nytt!
Vi gör en rejäl höststädning.
Jag och Örjan följer med mamma och pappa till Uppsala,
där Gabbe spelar MS med U 15/16 laget.

Oktober:
Mamma bröt handleden när hon städade.
Vi börjar kolla på Johan Falk filmerna som blir favoriter hos oss.
Staffan och Jenny fyller båda 25 under månaden och har kalas.
Ännu mer hockey, Gabbe är med i uttagningar till Dalalaget.
Jag, Stina och hennes syster Ida åker till Stockholm.
Vi sover i Täby hos deras kompis. Shopping blir det och foto för deras del.
Jag skriver Högskoleprovet för första gången.
Samma dag har vi kalas för Örjan, sen äter han och jag middag och slutligen fest.

November:
Hasse och Lena skaffar en kattunge som snart blir allas favorit.
Vi firar pappa på farsdag.
Jag får besked om att en alldeles för ung tjej på ICA har valt och avsluta sitt liv.
Filips lag spelar här i Hedemor och det missar vi så klart inte.
Jag gör ett besök hos Tess i Uppsala över en helg.
Vi bakar pepperkakor och gör advents fint.

December:
Jag påbörjar en fånig kurs på AMS.
Jag får jobba en del på Centrumblomman i och med advent och julen.
Vi gör ännu mer julfint i lägenheten med stjärnor, tomtar och stakar.
Julbord vid Axmar brygga med Örjans släkt på Lenas sida.
Sen umgänge och mys hemma hos morfar Totte i Hofors.
Bråda dagar före jul med jobb och julstök hemma i Björbo.
En fin julafton med allt som här till. Glögg, Kalle, mat, klappar, fika,
julklappslek, skinkmacka vid 00-snåret och den nattliga promenaden.
Örjan kommer på annandagen och stannar till den 28:e.
Den 28:e-29:e har Gabbe cup här hemma. Vi bjuds på grym hockey!!
De slutar tvåa till slut.
Året slutar med en underbar middag tillsammans med Gabbis och Tobbe.
Självklart med hockey oxå (JVM)

Förutom detta så har det varit ännu mer hockey i olika slag, shopping, fest och
umgänge med nära och kära.
Känns som att det blev långt det här. Hoppas att ni orkade läsa :P
Det kommer ännu ett inlägg med mer ifrån gårdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0