Resklar!

Så gott som i alla fall. Bara lite toasaker och sånt som inte går att packa förrän imorgon. Annars tror jag att vi har allt under kontroll. Har varit lite smått nervös hela dagen idag och helt lugn kommer jag nog inte att vara förrän vi är på plats imorgon, eller åtminstone på flyget. 12.23 går tåget härifrån och så går planet 17.40 från Arlanda. Det är så skönt att vi har så pass mycket tid på oss. Varken jag eller Örjan är ju speciellt resvana.

Veckan som gått har det varit rätt mycket på så därför har det blivit dåligt med bloggande. Fredag var lika med tvättning för att senare hälsa på M&M i det nya huset. Lördag var lika med jobb, 9-16. Soft tid och dessutom en lördag så det blir skapligt med pengar ;) Anledningen till jobb var att 30 st bönder var i demonstrationstagen. Först skulle dom till Hemköp för att visa sitt missnöje över att dom tar in Arla mjölk och inte stödjer milko. Sedan var det dags och bege sej till oss på ICA var att tacka för stödet. Just därför var det extra mycket mejeriprodukter beställt. Tyvärr kom inte ens bönderna in utan stannde bara utanför. Invigningen av Vasaliden var det i staden oxå men trots dessa arrangemang så var det inte mer än en vanlig lördag på ICA. Nåja, jag hade och göra i alla fall. När jag slutade gick jag och Örjan till Vasaliden och såg på invigningen av arenan. Såg bla en match med Kim Källströms familj/släkt som ett lag och så ett kommunlag. Tyvärr var inte självaste Kim med på matchen. Han hade väl en annan viktigare match att spela den dagen ;)
Till kvällen vankades det fest. Jag och ett gäng grabbar förstås samlades här och tittade på fotbollen. Sen drog några av oss vidare till en annan fest medans de nyktra i gänget drog hem. Iofs var jag oxå ganska nykter. Hur som helst så blev vi inte långvariga på den festen utan drog till hotellet som hade premiär där. Helt ok kväll där faktiskt. Äntligen fick man dansa lite =) Örjan var dock lite överförfriskad. Vi härdade ut till två innan det blev pommes med vitlökssås i luckan. Hem och stupade i säng. Kl 9 var det morgon för min del. Kände mej hyfsat pigg ändå. Styrde kosan hemåt för städning av snickeri. Mamma hjälpte mej och det gick på rekord tid =) Anledningen var att kl 13.30 skulle vi bege oss till Falun för att se Gabbe debutera med u 15/16 laget =)
Så sjukt stolt över honom! Efter bara några matcher med u 14 får han nu dessutom provspela lite med det äldre laget. Skitkul! Matchen slutade 7-7 och Gabb gjorde inte alls bort sej, tvärtom. Och tacklingen han fick in var grym! Hem och såg ensam mamma söker innan jag stupade i säng. Upp och iväg igen. Idag har vi pysslat och förberett oss inför imorgon. Vi har packat, jag har snaggat Ö, vi har handlat färdgodis, vi har köpt mat på lappens, åkt ut till Sjulsbo för att äta med dom och lämna min bil och så har vi packat lite till. Börjar bli läggdags nu tror jag. Örjan ligger redan här bredvid mej i soffan och sover. Inte konstigt med tanke på att han och Emil satt uppe HELA natten till idag. Galningar!! Aja, sovdags var det.
Ha en underbar veckan ni här hemma, för det ska jag ha på Kreta i alla fall :D

Kommentarer
Postat av: Emma

det var just det ja...men november är väl snart här.... blääää

2009-09-17 @ 22:49:27
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0