Måndag

Det är något med måndagar. Jag har aldrig gillat dom.
Oavsett om jag har gått i skolan, jobbat eller som nu, arbetslös, så är måndagar botten verkligen.
Idag har jag verkligen inte lust med något alls.
Ska iaf masa mej in i duschen snart och sen är det dax för lunch innan tåget går.
Med andra ord, det är en helt vanlig måndag.
Helgen har varit jättebra iaf! Det var grymt skoj att se Tess igen!
Hon mötte upp mej på stationen i fredags. Vi gjorde en sväng på systemet.
Sen gick vi hem till henne, hela 4 km. Vi kilade ner och handlade mat.
Det blev en jättegod köttgryta med vin till. Lite senare kom två tjejer till.
Vi satt och pratade en stund innan vi vid 21 tiden begav oss till en fest.
Tess klasskompis och två till hade 20-årsfest tillsammans.
En mkt trevlig kväll där! Säkert närmare tre innan vi somnade gott.
Lördag var lika med shopping. Men vi sov länge så vi kom ner på stan sent.
Det var mest Tess som shoppade. Jag hittade en superrolig t-shirt iaf.
Tess köpte en likadan men i vitt. En smootie på Wayens innan vi gick hem.
Kvällen ägnades åt bakning. Tess och några i klassen skulle fixa fika.
Dom skulle ha någon fadderfika. Det blev sent även denna kväll.
Jag var supertrött långt innan vi äntligen kom i säng.
Igår blev det en sväng till på stan. Jag hittade 4 st vita blockljus.
Med andra ord så är min adventsljusstake i stort sett klar nu :)
Bara lite mossa och ev lite pynt som ska fixas till den oxå.
Vid halv tre gick tåget hem efter en jättetrevlig helg i Uppsala.
Mamma och pappa hämtade mej vid stationen och körde hem mej.
Dom åkte och åt mat innan dom kom hit igen och fikade med oss.
Örjan började jobba kl 17. Vi andra spelade lite kort innan vi åkte till ishallen.
Kl 19 var det dax för match i dalalagsuttagningen. Detta var sista omgången.
Nu är det dax och ta ut ett lag. Gabbe gjorde en bra match igår oxå.
Jag tror faktiskt att han kommer med men vara säker kan man ju aldrig.
Nej, dax och duscha nu som sagt. Sen lite lunch.
Ha en bra måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0