Första advent

Första advent! Jag är så glad över att vi hittade nästan allt som vi skulle ha igår.
Jag hittade gardiner till köket, dukar till kök och vardagsrum, en adventsstjärna till köket
,lite pynt för att kunna göra klar adventsljusstaken och ett ljusfat till vardagsrummet,
en amaryllis och krukor till julstjärnorna.
Ni ska få en bild på köket sen. Måste säga att jag är sjukt nöjd!
Vi hittade julklappar oxå. Hela Örjans familj är klar förutom farmor.
Hon får nog liksom min mormor blommor. Vad köper man annars till damer på 70+??
Svårt det där.... Jag ska handla till Emmie oxå och sen fixa Adams via nätet.
Skönt att man inte behöver känna någon större panik över det där!
Dock har jag inte den blekaste om vad jag ska köpa till Örjan :S HJÄLP!!
Han vet inte själv heller. Mattias kom med ett bra förslag igår.
Det var att vi tillsammans skulle köpa oss något rejält som vi behöver till hemmet eller något.
Så det tål att funderas på...
Kvällen ja spenderades på Mellangatan 12 med sällskap i form av värdparet själv då förstås,
Tommy, hans nya tjej Elin, Axelsson och Herman.
Örjan kom lite senare bara han ätit julbord. Det blev en jättetrevlig kväll där iaf!
När vi kom hem, det vet jag inte.....
Senare idag ska vi ut på julskyltning. Affärerna har öppet ända till kl 18.
Tråkigt att det inte är någon snö bara! Jag gillar inte snö egentligen men till 1:a advent vill jag ha.
Skönt att det inte regnar idag iaf. Det ser ut att vara riktigt fint ute!
Det var dagens rapportering från Gussarvsgatan 26 B.
Återkommer med bilder senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0