Tyst det är i huset

Det är tyst i huset nu. Alldeles föör tyst. Anledningen är att jag för nån timme sen skjutsade Emmie, Daiko och Örjan till bussen. Örjan får jag träffa imorgon kväll igen men Emmie och Daiko får jag inte träffa förrän i maj kanske :/ Helt otroligt hur fort man fäster sej vid en del personer. Och framförallt hur jag har fäst mej vid Daiko, jag som annars inte är nån hund/djurvän men han kan man inte annat än tycka om. Världens underbaraste hund!
Näst idag väntar städning om ett par timmar. Känns som att det alltid är måndag och tisdag.
Fast helg har vi ju haft denna vecka oxå trots det :P Fredag jobbade jag på Centrumblomman oxå. Gillar det stället jättemkt! När jag kom hem blev det pizza och let`s dance. På lördag hade Gabbe match, vinst med 4-3 blev det. Spännande match! Andra matchen på fyra dagar som jag såg. Känns skönt med tanke på att det har blivit väldigt lite hockey denna säsong :/ Lite dåligt samvete över det... På kvällen var det äntligen dags för revy!
Som jag längtat! Den var precis lika bra som vanligt. Helt sjukt vad imponerad jag blir av alla som vill ställa upp och hålla på år efter år helt utan ersättning dessutom. Örjan tyckte oxå att den var bra och har redan bestämt att mamma och pappa hans ska med och se den nästa år. Efter revyn blev det kaffe och baileys. Vi hade gjort ett försök med att spela in melodifestivalen men det hade inte funkat :/ Tror det är repris om nån timme så jag ska nog se den då.
Sen kanske det är dags att börja packa lite. Kommer att vara hos Örjan ett tag nu. På onsdag ska vi till Gävle/Valbo och shoppa lite. IKEA blir det oxå. Sen kommer mamma, pappa och mormor och hälsar på i Hedemora på lördag då Gabbe har match. Mamma Lena kommer troligen oxå och fikar. Ska bli trevligt! På tiden att dom får ses tycker vi :P Synd bara att pappa Hasse inte kunde vara med.
Dags och fixa lite mat nu. Ha det bra alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0