En bra måndag

Det är måndag igen. En måndag som blev en bra måndag och mkt beror nog på att jag ringde Tess och av henne kan man inte bli annat än glad. En timme försvann i ett nafs. Att ha en vän som Tess, som alltid finns där och som alltid stöttar en är guld värt. Jag har sjukt dåligt samvete för att jag har försummat henne och alla andra vänner med för den delen. Egentligen har det varit för en positiv sak men ändå :P Nu lär det nog hur som helst bli mer tid över till det. På onsdag ska vi ses och snacka lite skit igen plus shoppa loss ordentligt =) Ser jag framemot... Helgen annars har varit toppenbra och höjdpunkten var nog ändå i lördags när jag var på färganalys. Vilken upplevelse! Det är sån där lyx som man inte har råd att unna sej men som alla nån gång borde testa. Iofs hade jag en liten föraning innan vad jag passade i och inte men det var ändå kul och höra hur hon resonerade, vad hon tittade på osv.... Att man dessutom själv såg vad man passade i efter tag var ännu häftigare. Slutligen fick man en festmakeup i färger som man passade i och det var supersnyggt! Alldeles lagomt mkt för min del. Det var ganska diskret men ändå något extra iaf. Sen hämtade jag Örjan på jobbet och vi handlade lite tacogrejer. Sen blev det lunch på lappens innan vi for ut till Skujsbo och Hasse och Lenas nya hem. Dom hade inte kommit i ordning än men huset  var supermysigt och framförallt mer lagom än vad det förra var. Örjans farmor var oxå där och henne gillade jag från första stund. En riktig krutgumma som inte var helt olik min mormor. Med tanke på det kan man ju faktiskt inte tycka annat än om henne =) Jag och Örjan tog en tur på fyrhjulingen innan vi åt tacos. Lagom till 20 åkte vi in till H-mora igen för att se körslaget. Team Hanna tog hem hela tävlingen! Sen tittade vi på en grymt bra film som var verklighetsbaserad. Den höll på till ca 00.30 och det var med nöd och näppe jag lyckades hålla mej vaken. Söndagen började med korpmatch i Vikmanshyttan kl 11. Satan vad världelösa dom var! haha... Storstryck blev det! Eftermiddagen bestod av lunch innan vi däckade i soffan några timmar. 17-21 var lika med jobb för Örjans del. Jag tog en promenad och pysslade med lite olika under tiden. Kl 21 var det äntligen dax för en ny beckfilm =) Som jag längtat! Emil och Jocke kom förbi sen. Dom skulle under natten sen sitta uppe och titta på nån final i amerikansk fotboll. Jag la mej efter beck och kunde sova trots att det inte var helt tyst. Vid 3-tiden kom Örjan och la sej trots att det var en del kvar av matchen. Tydligen blev det lite för tröttsamt för pojkarna =) Idag har varit lika med jobb. Städningen har varit pest och pina förut men nu är jag överlycklig att jag fortfarande har den kvar. Det ger iaf lite pengar. Nu ska jag stöka lite här innan sängen väntar. Sovmorgon imorrn iaf och sen väntar sista stäningen =/
Ha det fint allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0